شناسهٔ خبر: 24681593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرکت هاليوودي واينستين اعلام ورشکستگي کرد

شرکت فیلم سازی آمریکایی واینستین که هاروی واینستین تهیه کننده طرد شده سینما یکی از بنیان گذاران اصلی آن است، اعلام ورشکستگی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، شرکت فیلم سازی آمریکایی واینستین که هاروی واینستین تهیه کننده طرد شده سینما یکی از بنیان گذاران اصلی آن است، روز دوشنبه (۲۸ اسفند) اعلام ورشکستگی کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، شرکت واینستین همچنین تمامی موافقت نامه‌ها برای ساکت کردن برخی زن‌ها را لغو کرد. بیش از ۷۰ زن از هاروی واینستین از تاثیرگذارترین مردان هالیوود و یکی از پایه گذران شرکت فیلم سازی واینستین، به خاطر سوء رفتار جنسی شامل تجاوز جنسی شکایت کرده اند. آقای هاروی واینستین هرگونه اتهام رابطه جنسی بدون رضایت را رد کرده است.
این ورشکستگی در حالی رخ داد که شرکت واینستین ماه‌ها به دنبال یک خریدار یا سرمایه گذار بود. این شرکت یک قرارداد را با یک گروه سرمایه گذار به ریاست ماریا کنترِراس - سُویت (Maria Contreras-Sweet) از مدیران اجرایی سابق در دولت اوباما به امضا رسانده بود، اما پس از اینکه شرکت واینستین اعلام کرد که بدهی‌های بیشتری دارد، این گروه سرمایه گذار پیشنهاد خود را در اواخر ماه جاری لغو کرد.
شرکت واینستین اعلام کرده بود که شرکتی وابسته به گروه لنترن کاپیتال (Lantern Capital) تمام دارایی هایش را خریداری می‌کند. این مذاکرات حدود یک ماه پیش و زمانی پایان یافت که دادستانی کل نیویورک علیه شرکت واینستین پرونده قضایی تشکیل داد. پرونده‌ای که علیه شرکت واینستین تشکیل شده می‌گوید هاروی واینستین سال‌ها زنانی را که در استخدام این شرکت بوده اند، آزار جنسی داده و تعدادی از کارکنان را هم به مرگ تهدید کرده است. در این پرونده، مدیران ارشد شرکت از جمله برادر هاروی واینستین، رابرت، متهم شده اند که در پیشگیری از بدرفتاری با کارکنان با وجود شواهدی که به آن‌ها ارائه شده، کم کاری کرده اند. اتهام‌ها علیه آقای واینستین از ماه اکتبر سال گذشته میلادی و با انتشار مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز آغاز شد که در آن ادعا‌هایی مربوط به ده‌ها آزار جنسی علیه این تهیه کننده قدرتمند هالیوود مطرح شده بود.
از آن زمان بیش از ۷۰ زن، از جمله تعدادی از ستارگان سینما، آقای واینستین را به آزار و تعرض جنسی و تجاوز متهم کرده اند. با بالا گرفتن اتهامات، هیئت مدیره شرکت، هاروی واینستین را اخراج کرد. پلیس انگلیس و آمریکا در حال تحقیق از آقای واینستین هستند، اما هنوز رسما اتهامی به او وارد نشده است. این شرکت در اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی توسط برادران هاروی واینستین و باب واینستین ایجاد شد. این دو برادر در ابتدا شرکت میرامکس را در سال ۱۹۷۹ ایجاد کرده بودند. این شرکت موفق شد در سال ۲۰۱۱ با فیلم «سخنرانی پادشاه» و در سال ۲۰۱۲ با فیلم آرتیست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند. در عین حال در سال ۲۰۱۲ واینستین کمپانی به تنهایی ۸ جایزه اسکار را در فیلم‌های مختلف خود دریافت کرد.

نظر شما