شناسهٔ خبر: 24680950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه اصفهان:

مطالعه و تبلیغ در نوروز اولویّت دارد/تعطیلات در حوزه معنا ندارد

حوزه/ حجت الاسلام کریمی گفت: در حالت کلی حوزه شئونات مختلفی دارد یا به عبارتی دیگر در ایام تعطیل شکل فعالیت صنف طلاب تغییر می کند، طلاب از هویت طلبگی خود که مطالعه و تبلیغ دین است غافل نشوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین  حمید کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، پیرامون ایام تعطیلات نوروزی برای طلاب و حوزه های علمیه، با بیان این که در فرهنگ دینی ما تعطیلی و حتی بازنشستگی هیچ معنایی ندارد، اظهار داشت: در فرهنگ حوزه نیز تعطیلات به معنای خوشگذرانی و صرف در امور بیهوده نیست.

وی افزود: برای مثال باید بگوییم بسیاری از مراجع و علما کارهای تبلبغی خود را در همین زمان تعطیلات انجام می دادند یا برای مثال تعداد زیادی از کتاب های ما در شب های قدر نوشته شد، یعنی تعطیلات در حوزه معنایی ندارد؛ در حالت کلی حوزه شئونات مختلفی دارد یا به عبارتی دیگر در ایام تعطیل شکل فعالیت صنف طلاب تغییر می کند.

این کارشناس علوم حوزوی در ادامه گفت: نکته دیگری که در این زمینه مطرح است این است که طبق قرآن و احادیث بیشترین لحظه ورود شیطان به انسان زمان بیکاری آن فرد است؛ از سویی دیگر در قرآن کریم نیز خداوند در آیه 7 سوره مبارکه شرح می فرمایند «پس هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری پرداز».

وی ادامه داد: این بدان معناست که هیچ لحظه ای از عمر طلبه نباید به بطالت گذشته شود و طلاب باید به محض پایان یک امر، امر دیگری را برای انجام در برنامه خود قرار دهد؛ در حالت کلی طلاب باید با برنامه ریزی دقیق در این 20 روز تعطیلات بتوانند هویت صنفی خود را به روش های مختلف اعم از تبلیغ، پژوهش و مطالعه، تقویت کنند.

نظر شما