شناسهٔ خبر: 24680945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد مطرح کرد:

ایجاد ۱۳ پارک طبیعت‌گردی در یزد/مراجعه مسافران به کمپ‌های مجوزدار

یزد ـ سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از ایجاد و فعالیت ۱۳ پارک طبیعت‌گردی که به عنوان کمپ‌های کویرنوردی نیز شناخته می‌شوند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهستانی در نشستی خبری اظهار داشت: در سطح استان یزد ۱۳ پارک طبیعت‌گردی که مردم از آنها به عنوان کمپ‌های کویرنوردی نیز یاد می‌کنند، خبر داد و اظهار داشت: دو پارک در بافق، شش پارک در یزد، دو پارک در اشکذر، دو پارک در اردکان و یک پارک در ابرکوه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت پارک‌های کویرنوردی، سافاری (اتومبیل‌رانی در کویر) است، عنوان کرد: از تفریح مفرح سافاری استقبال خوبی شده اما مردم و مسافران باید مراقب باشند از سافاری‌هایی استفاده کنند که دارای مجوز باشند.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد بیان کرد: در خارج از محدوده کمپ‌ها هر اتفاقی رخ دهد، هیچ ارگانی پاسخگو نخواهد بود بنابراین مردم حتما از کمپ‌های دارای مجوز از میراث فرهنگی و رانندگانی که دارای مجوز هستند، خدمات دریافت کنند.

دهستانی با اشاره به اتفاقی سال گذشته در یکی از مسیرهای غیرمجاز سافاری رخ داد که منجر به فوت یکی از هموطنان شد، افزود: مسافران برای سافاری حتما به ۱۳ کمپ کویرنوردی دارای مجوز مراجعه کنند.

وی یادآور شد: البته کمپ غیرمجاز نداریم اما رانندگانی به صورت غیرمجاز در مسیرهای خارج از محدوده کمپ‌ها اقدام به سافاری می‌کنند که مردم نباید از خودروهای آنها استفاده کنند.

دهستانی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دریاچه تصفیه‌خانه فاضلاب یزد در بلوار نصر نیز بیان کرد: آب این دریاچه آلوده و استفاده از قایق در آن غیرقانونی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی میراث فرهنگی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نیروهای همکار با میراث فرهنگی نیز بیان کرد: ۱۷۴ نفر در حال حاضر با میراث فرهنگی استان یزد همکاری می‌کنند که ۶۰ نفر از آنها رسمی و پیمانی و بقیه قراردادی هستند.

وی افزود: در صدد اصلاح چارت سازمانی به ویژه در شهرستان‌های استان هستیم و امیدواریم بتوانیم نیروهای متخصص بیشتری جذب کنیم.

نظر شما