شناسهٔ خبر: 24680938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابراهیمی در گفت وگو با شبستان:

مواضع کلان مجلس دهم عاقلانه بود/مشکلات ساختاری مجلس باید حل شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه باید مشکلات ساختاری مجلس حل شود، گفت: مواضع کلان مجلس دهم عاقلانه و خوب بود.

صاحب‌خبر -

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از فعالیت مجلس در سال 96 به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: به طور کلی مجلس دهم را نسبت به دوره های قبل بهتر می دانم چرا که تنوع سلایق و تناسب وزنه های سیاسی در این مجلس بیشتر است.

 

وی اظهار داشت: مواضع مجلس دهم در کلان بسیار خوب و عاقلانه بوده است، شاید انتقاداتی نسبت به برخی نمایندگان و رفتارشان وارد باشد اما کلیت مجلس را قبول دارم.

 

ابراهیمی بیان کرد: متاسفانه آنچه که ما با آن مواجه هستیم این است که تفکری را جا انداخته اند که نمایندگان عمدتا در امورات جاری دخالت کنند و یا پیگیری هایی را برای کارهای شخصی موکلان خودشان داشته باشند که این خوب نیست چرا که بخشی از انرژی نماینده باید عمدتا برای فعالیت های محلی صرف شود و این در حالی است که نماینده قدرت اجرایی چندانی ندارد و فقط نظارت و قانونگذاری جزو وظایفش است.

 

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: اشکالی که وجود دارد این است که نمایندگان برای اینکه بتوانند رای جمع کنند سعی می کنند در راستای حل مشکلات موکلین خودشان گام بردارند و این مسیر مجلس را تغییر می دهد.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه مجلس دهم قدم های خوبی در راستای شفافیت برداشت و مصوبات خوبی برای تحقق عدالت برداشت و جهت گیری مجلس در راستای رضایتمندی و اهداف مردم بود اما به دلیل یک سری مشکلات ساختاری و رفتاری این امر به صورت کامل محقق نشد که امیدواریم این مشکلات حل شود.

 

 

نظر شما