شناسهٔ خبر: 24680604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شاهچراغ (ع) آماده پذیرایی از زائران نوروزی

سومین حرم اهل بیت (ع) آماده پذیرایی از زائران نوروزی است.

صاحب‌خبر -

شاهچراغ (ع) آماده پذیرایی از زائران نوروزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، تشرف به حرم‌های مطهر حضرت سید میر احمد بن موسی کاظم شاهچراغ (ع) درصدر مکان‌های زیارتی منطقه جنوب کشور قراردارد و این مکان مذهبی میعادگاه حضور میلیونی زائران و گردشگران نوروزی در قالب گردشگری مذهبی در نوروز است.

بر اساس سنت هر ساله، مراسم تحویل سال نو در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس با تشریح ویژه برنامه‌های تحویل سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۱۶:۴۰ با تلاوت آیاتی از کلام الله آغاز و با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و قرائت زیارت جامعه کبیره ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام احمد سلامی گفت: قرائت دعای توسل در ساعت ۱۹:۲۰ و همچنین دعای تحویل سال در ساعت ۱۹:۴۵ توسط حاج مهدی سروری، مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) از برنامه‌های لحظه سال تحویل در آستان مقدس است.
حجت الاسلام سلامی با بیان اینکه در همین ایام مراسم آیینی نقاره‌نوازی طی ایام غیر از شهادت ۲۰ دقیقه قبل از غروب در نقاره خانه حرم مطهر اجرا می‌شود، گفت: برگزاری مراسم آیینی سلام خادم، بعد از ظهر‌ها و مراسم آیینی توسل به قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) برای پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷:۴۵ در صحن احمدی تدارک دیده شده است.
وی گفت: موزه آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام نیز که در ضلع جنوبی صحن احمدی واقع است، با دارا بودن مجموعه‌ای بالغ بر هشت هزار شی باارزش از ادوار مختلف تاریخی و بیش از سه هزار نسخه خطی و سند قدیمی، همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۱ پذیرای زائران و میهمانان نوروزی خواهد بود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2019939" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2075835/2019939?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما