شناسهٔ خبر: 24680415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ناکامی دوباره غرب علیه سوریه

کشورهای غربی در شورای امنیت برای اعمال فشار به سوریه در موضوعات حقوق بشری، ناکام ماند .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
نشست شورای امنیت با دعوت جبهه غربی به سرکردگی آمریکا و با هدف کشاندن موضوعات حقوق بشری سوریه به شورا تشکیل ، اما دستور جلسه با مخالفت روسیه و چین روبرو شد و در کمتر از 20 دقیقه به پایان رسید.
"کوری کلی "سفیر آمریکا در شورای اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل ، روسیه را به حمایت از ناقضان حقوق بشر متهم کرد . اما "دا پولیانسکی "معاون اول نمایندگی روسیه درسازمان ملل  پاسخ داد: موضوعات حقوق بشری جزو وظایف شورای امنیت نیست و باید در کمیساریای عالی حقوق بشر در ژنو رسیدگی شود.نماینده چین هم در این نشست گفت: نقش اصلی شورای امنیت، حفظ صلح و امنیت بین المللی و موضوعات حقوق بشری به سازمان های تابعه مربوط است .

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل پس از این نشست ، گفت : کشورهای غربی از هر موضوعی برای دخالت در امور سوریه استفاده می کنند .بشار جعفری افزود : غربی ها دریافته اند سیاست آنها در سوریه شکست خورده ، به همین علت موضوع استفاده از سلاح  شیمیایی را مطرح می کنند.
جعفری گفت: اسناد و مدارکی که سوریه در اختیار شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی قرار داده ، کذب ادعای غربی ها را در این باره اثبات کرده است.

نظر شما