شناسهٔ خبر: 24680367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتخاب مشهد برای سخنرانی ابتدای سال توسط رهبری؛ منشأ برکات برای کشور

گروه سیاست و اقتصاد- انتخاب هر ساله مشهد برای نخستین دیدار و سخنرانی در سال جدید با مردم آن هم در کنار مضجع منور رضوی توسط رهبری، منشا برکات برای کشور و نشانه استمداد ایشان از حضرت رضا(ع) است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در بیان علت سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد همزمان با اولین روز سال، با اشاره به اینکه مشهد نه تنها پایتخت معنوی ایران بلکه، پایتخت معنوی جهان اسلام است، اضافه کرد: به همین دلیل همه افراد تعلق خاطر عمیقی به این شهر دارند و خیلی‌ها تلاش دارند سالشان را در کنار مضجع نورانی علی بن موسی الرضا(ع) شروع کنند و از حضرت مدد و کمک بگیرند، این از اموری است که به باورها، عقاید و تعلقات درونی مردم گره خورده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: به همین دلیل هم مردم انتظار دارند و هم رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار گفتمان انقلاب، مشهد را در اولین روز سال انتخاب می‌کنند تا این اتفاق برکت و نتایج خوبی برای همه آحاد ملت داشته باشد.

مراسم سخنرانی رهبر انقلاب در اولین روز سال؛ «استمرار بیعت امت با امام»/ استمداد رهبری از امام رضا(ع)

رئیس رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس ابراز کرد: میمنت و مبارکی آغاز سال در کنار مضجع نورانی علی بن موسی‌ الرضا(ع) قطعاً برکات زیادی برای آحاد ملت دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اظهار این مطلب که صحبت‌های رهبر انقلاب در همه طول سال، نکات مهم و دقیقی درباره نیازها و هدایت‌های مورد احتیاج مردم را دربردارد، درباره ویژگی سخنرانی ابتدای سال ایشان، گفت: سخنرانی ابتدای سال جمع‌بندی صورت گرفته در یک‌ سال گذشته، نیاز کشور در جهت هدایت حرکت به سمت رفع مشکلات کشور و بهره‌بردن از فرصت‌های پیش‌رو است.

جمع‌بندی و هدایت مسائل کشور توسط رهبری در حرم رضوی

پژمانفر در پایان عنوان کرد: الحمدلله این کار به صورت نهادینه هر سال در کنار مضجع نورانی علی بن موسی الرضا(ع) انجام می‌شود و ایشان که دیده‌بان کشور هستند، جمع‌بندی همه مسائل را در پیام سال و هدایت‌هایی که در این قالب دارند، ارائه می‌کنند.
همچنین محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با ایکنا در این زمینه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این روز سیاست های کلی و کلان نظام در سال را بیان می‌کنند و از طرفی چون در مراسم سخنرانی اول سال، عموما مدیران و مسئولان نظام و مردم از مناطق مختلف کشور حضور دارند، می‌توان گفت این مراسم «استمرار بیعت امت با امام» است.

مشهد، مرکز حکومت دینی ایران است
وی در ادامه با اشاره به جایگاه مشهد در ایران و جهان اسلام، بیان کرد: مشهد پایتخت معنوی و روحانی ایران و به قول امام خمینی(ره)، مرکز ایران است و ایران هم مرکز و ام القرای دنیای اسلام است؛ بنابراین یکی از علل انتخاب مشهد آن است که حکومت ما حکومتی دینی، معنوی و مبتنی بر دین، ایمان، قرآن و عترت بوده و مشهد مرکز این حکومت است.

مدیریت جامعه مبتنی بر عقلانیت و محبت

علمی به دو صفت معروف امام رضا(ع) یعنی «عالم آل محمد» و «رئوف» اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با انتخاب حرم رضوی برای اولین سخنرانی سال، می‌خواهند بگویند مدیریت جامعه باید مبتنی بر دو اصل عقلانیت و محبت باشد، البته این سخن مربوط به حوزه داخلی است اما در رابطه با دشمنان اسلام، قرآن، امنیت، اقتدار و عظمت ایران، قطعاً برخورد ما شدید خواهد بود، همان‌طور که قرآن می‌فرماید: «... أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ ...، بر كافران سختگيرند»(فتح/29)
عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی در همین راستا اضافه کرد: بنابراین رهبری می‌خواهند بفرمایند که من در محضر امام رضا(ع) که نماد عقلانیت و عشق است، برنامه‌های امسال خودم و جامعه را شروع می‌کنم؛ علاوه بر آن‌که به مسئولان و عموم جامعه گوشزد می‌کنند که سرلوحه عمل ما در سال جدید مبتنی بر دو اصل «عقلانیت در انجام امور» و «محبت به یکدیگر» است.
علمی، انتخاب حرم رضوی برای سخنرانی ابتدای سال از سوی رهبر معظم انقلاب را نوعی اتمام حجت دانست و ادامه داد: به نظر بنده، رهبر انقلاب با سخنرانی در اولین روز سال، در حالی در محضر امام رضا(ع) رهنمودها و سیاست‌های کلی را اعلام می‌کنند که ایشان را به شهادت می‌طلبند و شاهد می‌گیرند تا به‌ویژه و بیشتر برای مسئولان و هم برای مردم اتمام حجت باشد.

مراسم سخنرانی رهبر انقلاب در اولین روز سال؛ «استمرار بیعت امت با امام»/ استمداد رهبری از امام رضا(ع)

استمداد از امام رضا(ع) برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی
وی استمداد رهبر معظم انقلاب از روح امام رضا(ع) را یکی دیگر از علل انتخاب مشهد برای سخنرانی ابتدای سال برشمرد و اظهار کرد: به نظرم می‌رسد رهبر انقلاب با سخنرانی در حرم رضوی، برای پیشبرد کشور در سال جدید، از روح بلند امام رضا(ع) استمداد می‌طلبند، همان‌گونه که امام راحل و خود ایشان فرموده‌اند که همه ما نیازمند عنایت‌ها و الطاف امام رضا(ع) هستیم.
این استاد پیشکسوت قرآن کریم در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است امنیت و اقتدار ما در داخل، منطقه و سطح جهان منوط به پیروی مدیران، ملت و حتی امت اسلامی از منویات رهبر انقلاب است، افزود: امیدوارم مدیران نظام و همه کسانی که به عزت و اقتدار اسلام و ایران و حتی تنها به اقتدار ایران می‌اندیشند، بدون هیچ تعصبی، تمام همت خود را در جهت تحقق بیانات و اهداف الهی این رهبر فرزانه و حکیم مصروف دارند.
انتهای پیام

نظر شما