شناسهٔ خبر: 24680345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاهدان| کشف ۲۰۶ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

R7843/P1357/S6,65/CT12

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اعلام شد: ۲۰۶ تن انواع مواد مخدر در ۱۱ ماهه امسال در سیستان و بلوچستان کشف و ۱۳۹ باند مواد مخدر متلاشی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان،به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: اتاق‌های فکر دستگاه‌های جاسوسی کشورهای سلطه‌گر پشت صحنه باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر هستند که می‌خواهند با نیّت‌های شوم، جوانان و نوجوانان ما را از چرخه فعالیت باز دارند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: ایران اسلامی در راستای تعهد به سلامت و کرامت انسانی تاکنون در مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر هزینه‌های زیادی متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله مواد مخدر تک‌بعدی نیست و علل متفاوتی دارد، خواستار توجه به نیازهای جوانان به‌ویژه ایجاد اشتغال و کسب‌ و کار مناسب برای آنان شد.

محبی با اشاره به اینکه زنگ خطر مصرف مواد مخدر در گروه‌های مختلف جامعه به صدا در آمده است، لزوم پیش‌بینی برنامه‌های آموزشی و گسترش اقدامات مشاوره‌ای و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها را برای انجام برنامه‌های مؤثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر ضروری دانست.

فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این جلسه گفت: حدود 126 تن انواع مواد مخدر در سال جاری تاکنون توسط نیروهای خدوم این فرماندهی در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش دارد.

سردار محمد قنبری افزود: طی یازده ماهه امسال 163 مورد درگیری با کاروان‌های مواد مخدر داشته‌ایم که 109 باند در این رابطه منهدم شده‌اند.

وی با اشاره به روند رو به رشد کشفیات بلا صاحب مواد مخدر از موفقیت در مبارزه با سرشاخه‌های اصلی مواد مخدر خبر داد.

قنبری بیان کرد: 14 نفر از پرسنل ناجا در راه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز اعلام کرد: 206 تن انواع مواد مخدر در 11 ماهه امسال در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شده است.

محمد هادی مرعشی گفت: در این بازه زمانی با انجام شش هزار و 515 مورد عملیات و 328 مورد درگیری مسلحانه، 139 باند مواد مخدر منهدم شد.

وی افزود: در همین رابطه 745 قاچاقچی مواد مخدر ، دو هزار و 213 توزیع کننده و 378 نفر حمل کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

هادی مرعشی با اشاره به برگزاری آموزش‌های توانمندسازی و آگاهی بخشی پیشگیری از اعتیاد ویژه اقشار متعدد جامعه در ادامه از راه‌اندازی 25 خانه ورزش روستایی، برگزاری تعداد شش کارگاه آموزشی برای توانمندسازی سمن‌ها، حمایت مالی از 25 طرح پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 850 کارگاه آموزشی، 350 مورد همایش، 60 نمایشگاه،20 جشنواره و 64 برنامه رادیو و تلویزیونی در سطح استان برگزار شده است.

وی برگزاری 25 همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مساجد، اجرای تئاتر و نمایش خیابانی در پنج شهر استان، راه‌اندازی اپلیکیشن ریحانه ویژه بانوان با هدف آگاهی بخشی از اعتیاد و سخنرانی در نماز جمعه در خصوص آسیب‌های مواد مخدر را بخشی از برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما