شناسهٔ خبر: 24679957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

قربانزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عقب‌ماندگی‌های کشور ناشی از بی‌توجهی به اسناد بالا دستی است/در سال آینده اقشار پردرآمد باید از لیست یارانه بگیران حذف شوند

صاحب‌خبر -

دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: آسیب ها و عقب ماندگی های کشور ناشی از بی توجهی به اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی است.

حسین قربانزاده دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اولویت های دولت در سال 97 اظهار کرد: اجرای برنامه ششم و اولویت هایی که در آن پیش بینی شده برای رشد و توسعه کشور کافی است و نیازی به تعریف اولویت های جدید نداریم چرا که کشور بر اساس اسناد بالادستی، سیاست های ابلاغی و برنامه 5 ساله و قوانین موضوعه باید روی یک ریل صحیح حرکت کند.

وی افزود: همه آسیب ها و عقب ماندگی ها ناشی از بی توجهی به سیاست ها و برنامه های مدونی است که سال ها برای آن تلاش شده و چشم انداز در نظر گرفته شده است.

قربانزاده تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش نرخ بیکاری به عنوان اولویت در برنامه 5 ساله پیشنهاد و جزء تکالیف دولت قرار داده شده و باید برای این مسئله تدبیر اندیشیده شود.

دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت بیان کرد: در حوزه اشتغال با حجم انبوهی از فارغ التحصیلان روبرو هستیم و افراد بسیاری به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی بیکارشده اند، همچنین عده ای پشت سد انحصار برخی مشاغل مانده اند و اخذ مجوز بسیاری از شغل ها موانع زیادی دارد که بسیاری از این امور نیز باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه شفاف سازی نیز لازم است تا تدابیر هوشمندانه ای در سال آینده توسط دولت اتخاذ شود. لازم است تا یک پایگاه اطلاع رسانی ایجاد شود تا در آن همه قراردادهای دولتی درج شود تا هر شهروندی بتواند به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند.

دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت خاطر نشان کرد: کد شناسایی کالا مطابق ماده 23 آیین نامه قانون مبارزه با قاچاق کالا باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان از این امر جلوگیری کرد.

وی افزود: بخش عمده ای از مشکلات کشور به دلیل عدم اتصال بانک های اطلاعاتی به یکدیگر است لذا باید این امر مورد توجه قرار بگیرد تا امکانات خدمات رسانی به مردم تسهیل شود.

قربانزاده بیان کرد: به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی باید با کمک بانک مرکزی و بخش های مربوطه و تقویت زیرساخت های هوشمند در اولویت قرار بگیرد، همچنین لازم است تا در سال جدید اقشار پردرآمد از لیست یارانه بگیران حذف شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما