شناسهٔ خبر: 24679953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت روحانی با احزاب همراه نیست/مسئولان برای رفع مشکلات جوانان و رفع تورم چاره‌ای کند

نائب رئیس خانه احزاب گفت: یکی از نقاط ضعف دولت روحانی این است که با احزاب همراه نیست.

صاحب‌خبر -

قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب ایران در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد دولت در سال 96، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم جوانگرایی در کابینه آغاز و اشخاصی مسن کنار رفتند و اکنون می توان کابینه دولت را میانسال تلقی کرد که کمی تحرک بیشتری نسبت به قبل یافته است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: در حال حاضر مردم مشکلات عدیده ای دارند و علی رغم آنکه تورم تا حدود زیادی توسط دولت مهار شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

حشمتیان تصریح کرد: از برجام نیز نتیجه ملموسی عاید مردم نشده و  چالش هایی مانند بیکاری و نبود اشتغال  کمالکان به قوت خود باقی است و علی رغم تلاش های دولت تغییر چندانی در تورم، گرانی و کنترل قیمت ارز صورت نگرفته است.

نائب رئیس خانه احزاب با اشاره به ارتباط احزاب با دولت در سال 96 تأکید کرد: یکی از نقاط ضعف دولت روحانی این است که با احزاب همراه نیست و تنها در زمان انتخابات از آنها نظرخواهی کرده و پس از آن تشکل های سیاسی کنار رفته اند.

وی افزود: مردم خواهان رفاه، آسایش و رفع بیکاری هستند و باید به این خواسته آنها جامه عمل پوشاند، چرا که مردم ما علی رغم چالش های اقتصادی و معیشتی که دارند در تمامی صحنه های مهم سیاسی کشور و به ویژه 22 بهمن سال گذشته پشت نظام را خالی نکرده و پای انقلاب ایستادند.

حشمتیان اذعان کرد: امیدوارم دولت در سال آتی با مردم همراه تر باشد و به خواسته های به حق آنان توجه کند و برای رفع مشکلات جوانان و رفع تورم چاره ای کند.

نائب رئیس خانه احزاب تصریح کرد: علی رغم مشکلات به وجود آمده از سوی آمریکا در برجام دستگاه دیپلماسی باید با دیگر طرفین برجام رابطه خوبی برقرار کند تا بتوانیم پول های بلوکه شده را به کشور بازگردانده و در جهت رفاه مردم استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون فساد اداری و کلان بر فضای کشور سایه انداخته و مردم انتظار دارند که دست سوداگران از بیت المال کشور کوتاه شود، لذا انتظار می رود که دستگاه های مسئول در این زمینه اقدامات موثری به عمل آورند.

حشمتیان ادامه داد: در طول یکسالی که ریاست خانه احزاب را برعهده داشتم، مکاتبه های بسیاری با سران سه قوه انجام شد که به تشکل های سیاسی توجه کنند، اما تنها علی لاریجانی به خواسته ما پاسخ داد و جلسه ای با تشکل های سیاسی برگزار کرد.

نائب رئیس خانه احزاب در پایان خاطر نشان کرد:  بی توجهی به احزاب کم توجهی به مردم تلقی می شود چرا که تشکل های سیاسی پل ارتباطی مردم و دولت هستند و به همین دلیل مسئولان نظام باید به جریان های سیاسی اعتقاد و باور داشته باشند تا چالش های کشور حل شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما