شناسهٔ خبر: 24679676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سیتنا:

ضرورت حمایت از پیام رسان های داخلی

حمایت از پیام رسان های داخلی ضرورت جدی است و استفاده از شبکه های پیام رسان می بایست نهادینه و فرهنگ سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، حمید فتاحی، عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت که به همراه دکتر رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفتگوی زنده تلویزیونی برنامه تیتر امشب شبکه خبر شرکت کرده بود، افزود: پیام رسان ها در حقیقت به عنوان نیاز اساسی مردم تبدیل شده اند و حضور پیام رسان ها از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان ساخت: پژوهش ها نشان می دهد مهمترین موضوع صرفه اقتصادی، امکانات پیام رسان و حقظ حریم خصوصی است. پیام رسان جزئی از فضای مجازی است و به همین منظور مرکز ملی فضای مجازی بر اساس صورتجلسات مربوط با 5 پیام رسان داخلی سروش، ویبسی، آی گپ، بیسفون پلاس و گپ موافقت کرد.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات لوایح پنجگانه ای منتشر کرده و صرفا به مسائل فنی بسنده نکرده ایم و برای حمایت اولین کنفرانس خبری وزیر ارتباطات به صورت آنلاین و با حضور 12 هزار بیننده برگزار شد.

حمید فتاحی  با اشاره به لزوم حمایت دولت از ایجاد زیرساخت های لازم برای پیام رسان ها اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده حمایت های زیرساختی و فنی با ارائه تسهیلات  و با حذف روال های معمول بانکی از محل وجوه اداره شده با حداقل سود می باشد.

وی سیاست وزیر ارتباطات را حضور جوانان و موفقیت آنان دانست و تاکید کرد: وزارت ارتباطات تمام قد در کنار پیام رسان های داخلی ایستاده و از آنان حمایت می کند و فضای همگانی برای نصب تجهیزات داده شده و تعرفه حجم مصرفی این پیام رسان ها نیز یک سوم مبلغ است و ما 300 گیگابیت پهنای باند رایگان را در اختیار آن ها قرار داده ایم.

انتهای پیام

نظر شما