شناسهٔ خبر: 24679628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دی‌میستورا: سوریه شاهد تجزیه فاجعه‌بار است

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه سوریه به سمت تجزیه ای فاجعه بار پیش می رود گفت که در صورت عدم دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر، داعش بار دیگر به سوریه باز خواهد گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «استیون دی میستورا» در مرکز مطالعات عالی در ژنو گفت: حقیقت این است که تجزیه آرام سوریه که از مدتی پیش جریان دارد و نیز فقدان کنترل مناطق مختلف سوریه که هم اکنون شاهد آن هستیم، تاثیری فاجعه بار نه تنها بر سوریه بلکه بر کل منطقه خواهد داشت.

وی بر حل و فصل فراگیر بحران سوریه با مشارکت تمامی اقشار مختلف مردم این کشور تاکید کرد.

گروه کشورهای غربی - عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از هفت سال پیش با راهبرد سرنگونی دولت قانونی سوریه سبب شدند، ده ها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به این کشور گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل ده ها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، با این روند همچنان گروه کشورهای غربی - عربی به حمایت از گروه های مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

49311

برچسب‌ها:

نظر شما