شناسهٔ خبر: 24679384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تیتر امشب/ نوروز 97 و ایمنی جاده‌ها

با وجود بهبود رفتار رانندگی و ایمنی جاده های بین شهری، رعایت نکات ایمنی لازمه رانندگی در مسیرهای طولانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس پلیس راهور ناجا با حضور در برنامه تیتر امشب گفت: از آغاز طرح ویژه ترافیک از 29 اسفند تا 15 فرودین 97 اقداماتی برای تسهیل در تردد مسافران نوروزی صورت گرفته است.

 سردار تقی مهری از محور قزوین -رشت بعنوان پرحجم ترین جاده کشور نام برد و افزود: بیشترین تصادفات در نزدیکی مقاصد صورت گرفته است و این بدلیل خستگی ناشی از رانندگی است.

سردار مهری با اشاره به وجود 15 هزار اتوبوس های بین شهری گفت: هموطنان از حمل و نقل عمومی نیز استفاده می کنند و امسال اتوبوس های بین شهری به سامانه پایش هوشمند (سپهتن) مجهز شده اند.

وی این سامانه را وسیله ای برای تشخیص رفتار ترافیکی و رانندگی رانندگان عنوان کرد.
 
تیتر امشب/ نوروز 97 و ایمنی جاده‌ها 
 
رئیس پلیس راهور ناجا از بهبود کنترل حمل و نقل عمومی یاد کرد و گفت: در حال حاضر شماره پلاک خودرو در داخل اتوبوس ها نصب شده است و در صورت لزوم سرنشینان می توانند شماره پلاک خودرو را به شماره 110 پلیس ارسال کنند.
سردار با اشاره به کنترل فنی اتوبوس ها در بین راه،افزود:  23 درصد جانباختگان تصادفات جاده ای ناشی از عجله و شتاب در رانندگی است.
سردارمهری گفت: عدم توجه به جلو و خواب آلودگی مهمترین عوامل ایجاد تصادف است.
وی همکاری سرنشینان را در جلوگیری از تصادفات موثر دانست و افزود رعایت مقررات مانند بستن کمر بند ایمنی، استراحت بین راهی و رانندگی در کاهش تصادفات خطرناک موثر دانست.
 
 رئیس پلیس راهور ناجا رفتار رانندگی، ایمنی خودرو و نقاط حادثه خیز از عوامل موثر در تصادفات جاده ای است.
او گفت: 73 درصد حادثه های خطرناک منجر به فوت، در جاده ها صورت می گیرد.
 
تیتر امشب/ نوروز 97 و ایمنی جاده‌ها 
 
رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای در کشورما 90 درصد حمل بار و مسافر در جاده ها ی کشور انجام می شود.
عبدالهاشم حسن‌نیا گفت: مردم ایران دو نوع گرایش دارند، گروهی راغب هستند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، که 70 هزار دستگاه ماشین و اتوبوس وجود دارد که این کار را انجام می دهد.
در طی چهار روز گذشته 2 میلیون نفر با حدود 200 نفر سفر در جاده های کشور با حمل ونقل عمومی آغاز شده است و پیش بینی می شود در تعطیلات حدود 8 میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
او گفت: 117 هزار راننده در غالب 2 هزار و پانصد شرکت تعاونی فعالیت دارند که 3 ارگان بر اعمال این راننده ها نظارت دارند.
رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای افزود: پلیس راهور با نصب 1200 دوربین ثبت تخلف در راه های شریانی را در کنترل دارد و دیگری همکاران راهداری و حمل و نقل که بصورت نامحسوس در ایام مختلف با پلیس همکاری دارند و خود شرکت های تعاونی هم نظارت می کنند.

حسن نیا گفت: قطعا کنترل 117 هزار راننده آسان تر از 5 میلیون راننده است و  حال اینکه اتوبوس ها مسیر مشخصی دارند و خودروهای شخصی اینگونه نیستند.

او گفت: حدود 1500 نقطه محل حادثه خیز در جاده ها شناسایی شده که امیدواریم تا پایان سال 1400 بتوانیم با  طرح هندسی کار اساسی در این اماکن صورت بگیرد.
 
 
تیتر امشب/ نوروز 97 و ایمنی جاده‌ها 
 رئیس اورژانس کشور در ارتباط تلفنی با تیتر امشب گفت: اورژانس کشور به هر مصدومی که احتمال زنده ماندن آن وجود داشته باشد با تمام توان اقدام خواهد شد.
 
پیرحسین کولیوند با رد آمار پزشکی قانونی درباره فوت حادثه دیدگان در صحنه حادثه و آمبولانس، متوسط زمان رسیدن آمبولانس به صحنه حوادث جاده ای را با استاندارهای دنیا یکی دانست.

کولیوند گفت: در برخی از نقاط مختلف جهان آمار فوتی در بین راه ندارند چون قبل از انتقال وی به مراکز درمانی وضعیت سنجی می کنند اما در کشور ما ممکن است در بین راه حادثه دیده فوت کند و این امر به دلیل کوتاهی و کم کاری اورژانس نیست بلکه ادامه درمان تا آخرین لحظه حیات است.


نظر شما