شناسهٔ خبر: 24679250 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس پلیس فتای اصفهان مطرح کرد

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش اقساطی خودرو در اصفهان

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: اعضای باندی که با تبلیغ فروش خودرو با پرداخت ۱۳ میلیون ریالی در فضای مجازی از کاربران کلاهبرداری می‌کردند در عملیات پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت ۵ نفر از شهروندان اصفهانی مبنی بر کلاهبرداری سایتی با عنوان فروش اقساطی خودرو، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مالباختگان در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغی تحت عنوان «فروش اقساطی خودرو بدون بهره و تنها با پیش پرداخت ۱۳ میلیون ریال» روبه‌رو شده و پس از مراجعه به سایت معرفی شده در این کانال، ثبت نام کرده و مبلغ ۱۳ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب درج شده در سایت واریز کردند، اما پس از چند روز که با شرکت مربوطه تماس گرفتند کسی جوابگوی تلفن آن‌ها نبود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سرانجام با بررسی‌های علمی و تخصصی در فضای مجازی اعضای این باند که دو مرد و یک زن هستند شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

وی در ادامه عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان چهار هزار دلار، ۱۵ عدد سکه تمام بهار آزادی و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پول نقد کشف شد.

مرتضوی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان کردند، گفت: اعضای این باند پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی همچنین مطرح کرد: تحقیقات در خصوص کشف ابعاد دیگر این پرونده و کلاهبرداری‌های احتمالی متهمان در استان‌های دیگر کشور همچنان ادامه دارد و چنان‌چه کسی با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته می‌تواند به پلیس فتای استان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۳۱۲۱۸۴۳۵۵ تماس حاصل کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به کاربران اینترنت هشدار داد و ابراز کرد: شهروندان هنگام مواجه شدن با تبلیغات در فضای مجازی باید بسیار هوشیار بوده و به هر تبلیغی که در این فضا ارائه می‌شود اعتماد نکرده و در صورت مشاهده تبلیغات فروش اقساطی خودرو در فضای مجازی برای اطمینان از اصالت سایت حتماً به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما