شناسهٔ خبر: 24678824 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گفتگوی 18:30/ آماده باش وزارت بهداشت در نوروز 97

وزرات بهداشت از 15 اسفند 96 تا پایان تعطیلات نوروز 97 برای خدمت رسانی به هموطنان و مسافران در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
معاون فنی اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: طرح سلامت نوروزی وزرات بهداشت از 15 اسفند ما آغاز شده است و تا چند روز بعد از تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
 
محسن فرهادی با اشاره به اهمیت مسائل بهداشتی در امور تغذیه و غذاخوری ها گفت: مردم انتظار دارند در طول مسافرت خود از تغذیه سالم و بهداشتی استفاده کنند.

فرهادی گفت: بازرسین وزرات بهداشت با حضور در رستوران ها، قنادی ها و آرایشگاه ها بر اوضاع بهداشتی این اماکن نظارت دارند.
 
گفتگوی 18:30/ آماده باش وزارت بهداشت در نوروز 97 

معاون فنی اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: در چند روز گذشته بیش از 245 تن مواد غذایی مشکوک به فساد با دستور مقام قضایی در محل، معدوم شده است.
 
او رعایت بهداشت فردی و غذایی را از جمله 4 محور اصلی در بهداشت محیط عنوان کرد و افزود: مهمترین اصل وارد بهداشتی مبربوط به بهداشت فردی است، امری که وزارت بهداشت آموزش های لازم را به رستوران ها، قنادی ها و آرایشگاه ها داه است.

 فرهادی گفت: موضوع بعد در بهداشت محیط، کنترل مواد غذایی در محل است که مهمترین عامل دما و برودت مواد غذایی است، اگر غذایی گرم را سرد تحویل دهند این نشانگر این است که این مواد غذایی بیش از انداره در محیط قرار گرفته است و آلودگی بیشتری به خود گرفته است.
 او گفت: از اقدامات جدید وزارت بهداشت، کنترل سلامت روغن در محل است که پیش از این در آرمایشگاه ها انجام می شد و این کار زمانبر بود.
 
معاون فنی اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت از مردم خواست در صورت نارضایتی و مشاهده تخلف با شماره 190 تماس بگیرند.

گفتگوی 18:30/ آماده باش وزارت بهداشت در نوروز 97 
 
سخنگوی اورژانس، میهمان دیگر برنامه هم گفت: طرح سلامت نوروزی در بیمارستان ها و  عوامل اورژانس به دستور وزارت بهداشت از 24 اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده است و 2 هزار و چهارصد پایگاه اورژانس در شهرها و جاده های بین شهری در حالت آماده باش قرار دارند.

مجتبی خالدی، گفت: در نوروز امسال(97) دو فروند کشتی اورژانس برای پوشش مصدومین و بیماران جزایر جنوبی کشور در نظر گرفته شده و 191 « موتور لانس» فعال در شهر های بزرگ حضور دارندو 19 هزار نیروی انسانی در حال آماده باش هستند.

خالدی گفت: از 3 روز پیش تا کنون بیش از 44 هزار ماموریت ثبت شده است.
او به 9 هزار نفر مصدومین ترافیکی در این مدت اشاره کرد و گفت: 34 فروند بالگرد برای انتقال مصدومین از محیط های صعب العبور به مراکز بهداشتی در خدمت هموطنان است.
 
سخنگوی اورژانس کشور از نرم افزار 115 نام برد که هموطنان می بایست از سایت http://fouriyat.ir/2515/ دانلود کنند. این برنامه(اپلیکیشن) با ارسال یک پیامک به 115 موقعیت مکانی و جغرافیایی محل حادثه و تصلدف را به اورژانس اطلاع می دهد. 

خالدی از دو طرح ویژه 247 و 724 نام برد و افزود: در صورتی که فردی دچار سکته قلبی یا مغزی شود در هم مکان نوار (مغز و قلب)گرفته می شود و توسط دستگاه « تری میرسون» در اختیار پزشک معالج که در اورژانس حضور دارد قرار می گیرد و بنا به تشخیص پزشک، بیمار به مراکز درمانی مورد نظر منتقل می شود.

سخنگوی اورژانس گفت: مردم در صورتی که در بیمارستان ها و یا مراکز درمانی  تخلفی مشاهده کردند و یا شکایتی داشتند می تواند با شماره 190 تماس بگیرند

                           

نظر شما