شناسهٔ خبر: 24678506 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حسن نیا: رشد 5 درصدی تردد خودرو‌ها در نوروز پیش بینی شده است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رشد 5 درصدی تردد خودرو‌ها در نوروز سال 97 نسبت به مدت مشابه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /عبدالهاشم حسن نیا در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از ۲۳ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، افزود: فروش بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۷ بهمن همزمان به صورت اینترنتی، تلفنی و حضور آغاز شد.

وی گفت: از آغاز طرح فروش بلیت تا ۲۶ اسفند بیش از ۶۵۰ هزار صندلی پیش خرید شده که از این تعداد ۸۰ درصد حضوری و ۲۰ درصد غیرحضوری بوده است.

حسن نیا افزود: در طرح نوروزی ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار دستگاه مینی بوس، ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه همچنین ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ راننده و کمک راننده در خدمت هموطنان خواهد بود.

وی گفت: هزار و ۶۱۸ شرکت اتوبوسرانی و ۷۷۲ شرکت مینی بوسرانی و سواری کرایه با تمام توان و ظرفیت آماده خدمت رسانی هستند.

حسن نیا افزود: تعداد ۷۰۵ مجتمع خدماتی ـ رفاهی در محور‌های مواصلاتی در سراسر کشور آماده میزبانی از مسافران هستند.

وی گفت: قبل از آغاز طرح نوروزی هماهنگی لازم با نهاد‌های همکار همچون ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پلیس راه، سازمان صدا و سیما، همچنین اعزام کاروان‌های راهیان نور به عمل آمده است.

حسن نیا افزود: ۶۶ واحد امداد خودرو جاده‌ای دارای مجوز آماده ارائه خدمات به هموطنان خواهد بود.

وی گفت: نظارت جدی بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و مدیران فنی به صورت محسوس و غیرمحسوس از هفته‌های گذشته آغاز شده است و هم اکنون ادامه دارد.

حسن نیا افزود: پایانه‌های مرزی که تردد مسافران نوروزی را خواهند داشت با آمادگی کامل و هماهنگی با نهاد‌های مستقر در خدمت مسافران می‌باشند.

وی گفت: رشد ۵ درصدی تردد خودرو در نوروز سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه پیش بینی شده است.

حسن نیا افزود: پس از طرح زمستانی راهداری بلافاصله هزار و ۲۰۰ گروه راهداری با ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ۱۴ هزار نفر عوامل راهداری در طرح نوروزی آماده خدمت رسانی خواهند بود.

وی گفت: ۶۷۴ راهدارخانه ثابت و موقت ضمن استقرار نیرو‌های راهدار، آمادگی کامل برای شرایط نامساعد آب و هوایی و شرایط خاص، در صورت لزوم امکان اسکان مسافران را دارند.

حسن نیا افزود: در ۲ ماه گذشته ۳۵۰ هزار مترمربع معادل ۲۷۰ کیلومتر لکه گیری، ۵۴۵ کیلومتر روکش آسفالت موضعی، ۴۰۰ کیلومتر درزگیری با قیر پلیمری، ۷۷۰ کیلومتر اصلاح شانه راه و شیب شیروانی، ۵۰ هزار کیلومتر خط کشی راه ها، ۲۰۷ مورد ارتقای ایمنی تقاطع ها، ۵۹ کیلومتر روشنایی، ۲۴۶ هزار عدد علائم ایمنی و اخطاری نصب، ۱۱۷ کیلومتر ارتقای حفاظ‌های بتنی میانی و ۳۲۵ کیلومتر اصلاح حفاظ فلزی انجام شده است.

وی گفت: سامانه جامع ۱۴۱ شامل تلفن پاسخگوی ۱۴۱ به صورت شبانه روز، نرم افزار (اپلیکیشن) ۱۴۱، وب سایت www.141.ir، پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و رباط ۱۴۱ با در اختیار داشتن ۷۱۰ سامانه دوربین نظارت تصویری، آخرین وضعیت و شرایط راه‌ها را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد و همچنین آماده دریافت هرگونه پیشنهاد و انتقاد مردم است.

حسن نیا افزود: از هموطنان فهیم و رانندگان عزیز درخواست می‌کنیم با دریافت اطلاعات لازم، با مدیریتِ سفر از شتاب و عجله پرهیز کنند و به هنگام خستگی توقف و کمی استراحت و سپس به سفر ادامه دهند.  / صداوسیما

نظر شما