شناسهٔ خبر: 24678304 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

تولید 800 قلم داروی کشور در اصفهان

ابوالفضل اصلانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ارزش تولیدات شرکت های داروسازی استان حدود یکهزار میلیارد تومان در سال برآورد می شود.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 800 قلم داروی مورد نیاز کشور در 12 داروسازی این استان تولید می شود.

به گزارش شفاآنلاین،ابوالفضل اصلانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ارزش تولیدات شرکت های داروسازی استان حدود یکهزار میلیارد تومان در سال برآورد می شود.

وی ارزش بازار دارویی کشور در سال گذشته را حدود 15 هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: حدود 65 درصد از ارزش ریالی این بازار متعلق به تولیدات داخلی و 35 درصد متعلق به داروهای وارداتی و خارجی است.

اصلانی ادامه داد: این در حالی است که فقط حدود 4 درصد از داروهای موجود در کشور، وارداتی است و 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت حدود 750 داروخانه در استان اصفهان گفت: حدود 90 داروخانه از میان این تعداد، داروخانه های شبانه روزی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره نظارت بر تجویز منطقی دارو نیز گفت: نظارت خوبی در این زمینه در استان از سال 75 تاکنون اعمال شده است و نسخه های تجویز شده از سوی پزشکان بررسی می شود.

وی با بیان اینکه اصفهان رُتبه نخست کشور را در شاخص های تجویز منطقی دارو دارد، افزود: نُسخی که از نظر تجویز منطقی دارو، اِشکال داشته باشد به سازمان نظام پزشکی برای بررسی و دادن تذکر ارجاع می شود.

کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به عرضه قلیان در چایخانه ها و پیگیری برخی از نمایندگان مجلس برای قانونی شدن آن گفت: مایه تاسف است که تعدادی از نمایندگان بطور سطحی در باره این موضوع اظهار نظر می کنند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چند ماه گذشته بدنبال تصویب قانون جدیدی برای رفع ممنوعیت استعمال قلیان در قهوه خانه های مجوزدار بودند.

یک فوریت استفساریه تبصره یک ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات نیز بهمن امسال در مجلس تصویب شد که در صورت تصویب نهایی آن، اماکن عمومی مذکور در این تبصره شامل قهوه خانه ها، قهوه خانه های سنتی و اتاق های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری نخواهد شد. این موضوع انتقاد وزارت بهداشت و فعالان عرصه بهداشت و سلامت را برانگیخته است.

حیدری از رسانه ها خواست تا در این پیوند با افرادی که به سلامت مردم ضربه می زنند، برخورد کنند. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این زمینه تصریح کرد: موضع دانشگاه در این زمینه، عمل طبق مُر قانون است.

طاهره چنگیز با بیان اینکه در زمان حاضر بر اساس قانون، عرضه قلیان در چایخانه ها ممنوع است، افزود: اگر قانون آزاد شدن قلیان در مجلس به تصویب برسد ما فراتر از قانون عمل نمی کنیم.

وی با اشاره به نگاه تک بعُدی بعضی افراد به موضوع قلیان تصریح کرد: عده ای با ایجاد توقعات کاذب بین مردم که با واقعیت ها نیز فاصله زیادی دارد، باعث ایجاد احساس نارضایتی در جامعه می شوند.

استان اصفهان دارای 58 بیمارستان شامل11 بیمارستان آموزشی درمانی(دولتی)، 26بیمارستان دانشگاهی(دولتی)، هفت بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه،10 بیمارستان وابسته به نهادها با بیش از 6 هزار تخت است.

برچسب‌ها:

نظر شما