شناسهٔ خبر: 24678190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرز دو ايرلند چالش انگليس با اتحاديه اروپا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از لندن؛ انگليس و اتحاديه اروپا برغم توافق بر سر پايان دوره گذار خروج انگليس از اتحاديه اروپا همچان درباره مرز دو ايرلند با چالش مواجه اند.
دور تازه نشست ديويد ديويس وزير برگزيت با ميشل بارنيه نماينده اتحاديه اروپا در مذاکرات خروج انگليس از اين اتحاديه پايان يافت و دو طرف اعلام کردند درباره مدت دوران گذارکه سال پايان سال 2020 تعيين شده است به توافق رسيده اند.
اختلاف بر سر مرز کشي ميان ايرلند شمالي و جمهوري ايرلند و نحوه تعامل اين منطقه با اتحاديه اروپا پس از برگزيت از جمله چالشهاي پر رنگ انگليس با اتحاديه اروپاست.
بنا بر اعلام رسانه ها در انگليس چنانچه سران کشورهاي عضو اتحاديه اروپا موافقت خود را با توافق حاصل شده اعلام کنند انگليس مي تواند از سال 2021 از قوانين اتحاديه اروپا تبعيت نکند اما تا آن زمان بدون نقش داشتن در تصويب قوانين موظف به اجراي آنهاست.
ديويد ديويس وزير برگزيت توافق جديد را گامي موثر در مسير جدايي انگليس از اتحاديه اروپا توصيف کرد و گفت: اميدوار است اين توافق راه خروج نهايي را هموار کند.
با گذشت ماهها ازآغاز مذاکرات خروج انگليس از اتحا ديه اروپا دوطرف همچنان براي دستيابي به توافقي جامع با چالش هاي فراواني مواجه اند.

نظر شما