شناسهٔ خبر: 24678048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار، ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت را خاطره شیرین خود دانست

به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلخ ترین خاطره من اتفاقات و ناآرامی های اخیر بود که به خوبی در شهرستان مدیریت شد.وی با

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلخ ترین خاطره من اتفاقات و ناآرامی های اخیر بود که به خوبی در شهرستان مدیریت شد.
وی با تاکید بر اینکه همواره تلاش من بر تقویت وحدت، دوستی و مودت در شهرستان است، افزود: امسال با تمام فراز و نشیب ها، سالی پر خیر و برکت و پویا برای این شهرستان بود که بهترین نمونه آن برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است.
رضایی ادامه داد: برگزاری پررنگ و رقابتی انتخابات با حضور حداکثری مردم در اردیبهشت ماه امسال، حامل پیام های مهمی بود که اگر جدی گرفته می شد، ما شاهد مشکلات و اتفاقات دی ماه نبودیم.
وی با تاکید بر اینکه با وحدت، تلاش و گذشت از برخی مسائل که بستر ایجاد اختلاف است، می توانیم برای توسعه شهرستان تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، بیان کرد: در این مسیر باید با نیت خیر، اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر به یکدیگر کمک کنیم.
فرماندار ویژه ملایر خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: هیچگاه در مسیر کاری و انجام وظایف خود از مدار انصاف و اعتدال و نقد سازنده خارج نشوید و در احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر ورود بیشتری داشته باشید.
رضایی اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه شاید امر به معروف و نهی از منکر فردی نتواند خیلی موفق باشد که در این راستا احزاب و تشکل ها می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
وی خواستار توجه بیشتر بزرگان دینی به این حوزه و ریشه دارتر شدن احزاب و گروه ها برای اثرگذاری بهتر در جامعه شد و گفت: رسانه ها نباید به دنبال مچ گیری باشند و با دیدن همزمان نقاط قوت و ضعف، واقع بینانه قضاوت کنند.
رضایی با تقدیر از زحمات و تلاش های صادقانه اصحاب رسانه در این شهرستان بیان کرد: من از نوع عملکرد رسانه ها در این شهرستان رضایت دارم و این ناشی از رشد، کمال و معرفت خبرنگاران است که برای ما بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: رسانه ها می توانند برای ایجاد نشاط و شادابی و ترویج روحیه امید در بین مردم و جوانان به ما کمک کنند تا فضای پرنشاطی را در شهرستان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ملایر باید در عرصه فرهنگی همچنان شاخص باشد، افزود: ما در بسیاری از شاخص ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و بهداشتی و درمانی توفیق های زیادی در سال 96 داشتیم که سال آینده نیز این اقدامات پربارتر و قوی تر ادامه دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر درباره ارزیابی عملکرد مجموعه شهرستان، نمره دادن به این عملکرد را نسبی دانست و گفت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده، من به عملکرد شهرستان در سال 96 نمره 17 می دهم.
رضایی یادآور شد: مجموعه مدیران ملایر ظرفیت های مثبت خوبی دارند که اگر از این ظرفیت های بالا به خوبی استفاده کنیم، در پیشبرد اهداف شهرستان موفق تر خواهیم بود.
وی همچنین به آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی اشاره کرد و افزود: در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان 10 کمیته اصلی و کمیته های فرعی در سطح بخشداری ها تشکیل شد که تمامی نهادها و دستگاه های مرتبط آماده ارایه خدمات مطلوب به مسافران هستند.
فرماندار ویژه ملایر اضافه کرد: هفت دستگاه اتوبوس گردشگری برای تورهای بازدید نوروزی مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی و نقاط دیدنی ملایر پیش بینی شده است.
رضای با بیان اینکه 35 برنامه فرهنگی نیز توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در ایام نوروز اجرا می شود، ادامه داد: با توجه به ملی شدن مبل و منبت ملایر و حضور بیشتر مسافران به این شهر، اسکان حداقل 2 هزار مسافر نوروزی در شبانه روز در این شهرستان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مشکلی در توزیع میوه شب عید و اقلام مورد نیاز همچون مرغ، گوشت، تخم مرغ و برنج نداریم، گفت: ورودی های شهر آماده استقبال از مسافران نوروزی است و چادرهای هلال احمر و کیوسک های پلیس نیز در ورودی های شهر مستقر شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 15 اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ملایر در صنایع دستی مبل و منبت، این شهر به عنوان شهر ملی مبل و منبت کشور در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
انتهای پیام

نظر شما