شناسهٔ خبر: 24678014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری جشن نوروز در کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ویژه برنامه های جشن و شادی با اجرای برنامه گروه های نمایشی طنز و موسیقی در آستانه سال نو و روزهای نوروز ۹۷ در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلال قلعه شاخانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا کردستان، با تشریح ویژه برنامه های فرهنگ و هنر استان در عید نوروز اظهار کرد: همزمان با آغاز سال نو ویژه برنامه های جشن و شادی در سطح استان برگزار می شود.
وی افزود: این ویژه برنامه‌ها شامل اجرای جنگ شادی و جشن نوروز در شهرستان‌های مریوان، سنندج، بانه، سقز، سروآباد، دهگلان، دیواندره، قروه، بیجار و کامیاران است که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با تأکید بر معرفی جاذبه‌های گردشگری همراه خواهد بود.
قلعه‌شاخانی، از فضاسازی مراکز و مؤسسات استان به شیوه هنری همراه با معرفی فرهنگ و هنر منطقه خبر داد و اعلام کرد: کمپ‌ها و چادرهای گردشگری در ورودی شهرهای استان بسته های فرهنگی را به مسافران نوروزی عرضه می کنند.
وی جشنواره منطقه ای طنز دیواندره را از دیگر برنامه های استان در روزهای آغازین سال نو اعلام کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره، انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری دفتر انجمن نمایش دیواندره، فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری دیواندره و شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر استان چهارمین دوره جشنواره تئاتر طنز را برگزار می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان برگزاری جشن نوروز در کردستان، برگزاری دومین جشنواره منطقه ای هه لپه رکی در بانه، از برگزاری ویژه برنامه های جشن و شادی با اجرای برنامه گروه های موسیقی در آستانه سال نو و روزهای نوروز در سطح استان خبر داد و گفت : چهارمین جشنواره طنز دیواندره به صورت منطقه ای و با حضور استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان برگزار می شود، این جشنواره از ٦ تا ٩ فروردین سال ٩٧ هم‌زمان با روز جهانی تئاتر در دیواندره برگزار می شود.
وی عنوان کرد: اجرای گروه های نمایشی با عنوان فاتحان آسمان از ٢٠ اسفند جاری تا ١٥ فروردین ٩٧ از دیگر برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان در ایام نوروز امسال است که توسط دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت (ع) با همکاری ادرات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با موضوع فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و شهادت برگزار می شود.
قلعه‌شاخانی به موضوع برنامه فاتحان آسمان اشاره کرد و افزود: اندیشه و آرمان‌های اسلامی در فرهنگ هشت سال دفاع مقدس، معرفی شخصیت ها و سیره زندگی شهدای دفاع مقدس، استفاده از روایات و خاطرات دفاع مقدس، معرفی عملیات های دوران دفاع مقدس با محوریت قرآنی و عترتی از جمله موضوع های این برنامه است.
وی در پایان به برگزاری جشنواره منطقه ای هه لپه رکی در بانه اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره در روزهای ١٠ و ١١ فروردین با حضور گروه های هنری استان های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در شهرستان بانه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما