شناسهٔ خبر: 24677918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون حمل و نقل راهداری آذربایجان غربی:

رعایت ایمنی از اولویت های جابجایی مسافران نوروزی است

ارومیه - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: رعایت ایمنی از اولویت های جابجایی مسافران نوروزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد برقی با تاکید بر آمادگی این بخش در اجرای بهینه طرح جابجایی مسافران نوروزی اظهارداشت: تعطیلات نوروزی یکی از مناسبت های مهمی است که بخش حمل و نقل جاده ای در آن حضور ویژه ای دارد و نخستین وظیفه و رسالت این بخش در اجرای طرح جابجایی مسافران نوروزی رعایت ایمنی و حفظ جان هموطنان است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مدیران فنی شرکت های حمل و نقلی در تامین امنیت لازم  برای اجرای طرح جابجایی مسافران نوروزی افزود: هرگونه کوتاهی این مدیران در انجام وظایف نظارتی و کنترلی ناوگان ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به بار آرود.

برقی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل مراکز معاینه فنی برای خدمات رسانی به وسایل نقلیه سنگین ادامه داد: باید در ایام تعطیلات نوروزی نیز این مراکز به صورت شیفتی نسبت به خدمات رسانی به ناوگان اقدام کنند و در این بین تکریم ارباب رجوع نیز باید در اولویت امور قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه رفتار توام با احترام و ادب با مسافران یک ضرورت اساسی است و در این بین رانندگان باید با لباس فرم ارائه خدمت کنند تا مسافران از وجود مدیریت و نظارت بر این بخش اطمینان داشته باشند افزود: هرسال پایانه های مرزی با خیل عظیمی از مسافران ورودی و خروجی روبرو می شوند که باید آمادگی لازم جهت پذیرایی، استقبال و ترخیص سریع این مسافران در تمام طول سال بویژه ایام نوروز وجود داشته باشد.

برقی با بیان اینکه بیش از سه هزار دستگاه انواع  وسیله نقلیه عمومی به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد، افزود: این تعداد شامل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس،۱۰۶۰ دستگاه مینی بوس و ۱۵۰۰ دستگاه سواری است و نرخ بلیط این وسایل نقلیه عمومی افزایش نداشته است.

وی از آغاز نظارت های نوروزی بر وضعیت ایمنی ناوگان عمومی با همکاری پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس خبر داد و تصریح کرد: همکاران اداره کل برای نظارت بر نحوه خدمات دهی ناوگان و وضعیت ایمنی آن به صورت شبانه روزی در پایانه های مسافربری مستقر خواهند شد.

نظر شما