شناسهٔ خبر: 24677655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبادی مرزی قاچاق در کردستان مسدود می‌شود

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور بررسی عملکرد سال جاری و معرفی دستگاه‌های برتر با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، استاندار کردستان در این نشست با اشاره به آسیب‌های قاچاق در روند توسعه اقتصادی، گفت: قاچاق ضربات شدیدی به اشتغال کشور وارد کرده است و باید تمام تلاش خود را برای مقالبه با این پدیده صرف کنیم. مبادی مرزی قاچاق در کردستان مسدود می‌شود
بهمن مرادنیا با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی تا موفقیت کامل، فاصله بسیاری دارد، افزود: باید شناسایی باند‌های بزرگ و سازمان یافته قاچاق می‌توان این پدیده را نابود کرد.
به گفته مرادنیا، سال آینده بر اساس برنامه ریزی جدید و جدی، کنترل مرز‌های رسمی تشدید و مسیر‌های مرزی قاچاق هم مسدود می‌شود.
دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم گفت: ۵۴ باند قاچاق در سال جاری در استان متلاشی شد که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد باندها، ۲ درصد افزایش دارد.
رضا میرزایی افزود: ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق نیز امسال توسط نیرو‌های مرزبانی و اداره کل اطلاعات کردستان به ارزش ۵۵ میلیارد ریال و ۹۷۱ هزار دلار قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال توسط اداره کل اطلاعات کشف و ضبط شده است.
در این جلسه ادارات اطلاعات، موال تملیکی و تعزیرات حکومتی به عنوان ادارات برتر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا وارز معرفی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما