شناسهٔ خبر: 24677566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری زیرساخت های گردشگری را با جذب سرمایه گذار گسترش دهد

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید به جای تصدی گری اقدامات اجرایی گردشگری، به عنوان سیاستگذار در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری گام بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فراهانی در بازدید از ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران اظهار داشت: تهران علی رغم پتانسیل های خوبی که برای گردشگری و تهران گردی دارد متاسفانه به عنوان مقصد گردشگری در جهان و در ایران شناخته نمی شود. مقایسه ظرفیت های گردشگری تهران با شهرهای دیگر ایران نشان می دهد این پتانسیل بالا و فهرست اماکن دیدنی تهران قابل توجه است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران در ایام عید خلوت می شود و مسافرت زیادی به تهران صورت نمی گیرد و حتی گردشگران خارجی که به ایران وارد می شوند برای دیدن تهران نمی آیند بلکه مقصد آنان شهرهای دیگری چون مشهد، تبریز، یزد، اصفهان و... است.

وی با اشاره به دلایل مختلف اینکه تهران مقصد گردشگری مردم نیست، افزود: ما به اندازه کافی جاذبه های تهران را تبلیغ نکردیم و به مردم معرفی نکردیم که این اقدام ارزشمند ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران طی چند ساله گذشته در راستای معرفی اماکن گردشگری به مردم است که باید گسترده تر شود.

فراهانی تصریح کرد: ما در بسیاری موارد خدمات خوبی به مردم ارائه می دهیم اما تبلیغ خوبی نمی کنیم. باید در صدا وسیما و مطبوعات و رسانه ها و حتی در شهرهای بزرگ کشور، شهر تهران و اماکن تاریخی و گردشگری آن تبلیغ و معرفی شود.

وی اذعان داشت: شبکه های بین المللی تبلیغ گردشگری کشورهای مختلف را به نمایش می گذارند اما تبلیغ گردشگری ایران در شبکه های پربیننده جهانی چون سی ان ان، بی بی سی، یورونیوز مشاهده نمی شود. این نشان می دهد باید تیزرهای تبلیغاتی در این حوزه آماده و تبلیغ شود.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، سرمایه گذاری برای گسترش جاذبه ها را از دیگر ضرورت ها عنوان کرد و گفت: شهرداری تهران باید به جای تصدی گری اقدامات اجرایی گردشگری، به عنوان سیاستگذار با سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بر اساس تجربیات کشورهای پیشرفته در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری گام بردارد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید ضمن معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری، زمین در اختیار سرمایه گذار قرار دهد و مجوز دهد تا این زمینه رشد ظرفیت های گردشگری فراهم شود.

فراهانی با بیان اینکه گردشگری جزو ۵ صنعت برتر جهان است، افزود: کشورها از گردشگری درآمد خوبی کسب می کنند. به عنوان نمونه درآمد گردشگری ترکیه بیشتر از درآمد نفت ماست یا درآمد گردشگری امارات از کل درآمد نفتی این کشور بیشتر است. بنابراین اگر ما به دنبال توسعه اقتصاد محلی و ملی هستیم یکی از راه ها سرمایه گذاری در گردشگری است.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: پرداختن به مقوله گردشگری و توسعه  آن در کشور باعث خنثی سازی توطئه دشمنانی می شود که درصدد سیاه نمایی و نمایش چهره منزوی از ایران در افکار عمومی دنیا هستند و با آن مقابله می کند.

وی خاطرنشان کرد: هر گردشگری که از خارج از کشور به ایران سفر می کند با مشاهده برخورد خوب و فرهنگ بالای مردم و میهمان نوازی آنان و جاذبه های گردشگری ایران و تهران دیدگاهش نسبت به سیاه نمایی ها و تصویرسازی چهره خشن از کشور ما تغییر می کند و این تبلیغی است برای ما که سرمایه های بیشتری به ایران وارد شود و از فشارهای بین المللی دشمنان ایران جلوگیری می کند.

فراهانی با تاکید بر اینکه امروز گردشگری در ایران هم استراتژی است و هم تاکتیکی، خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال توسعه اقتصادی ملی و محلی و توسعه شهری هستیم باید به گردشگری رجوع کنیم و این موضوع اختصاص به ایام عید ندارد هر چند که فرصت بسیار خوبی است که از تعطیلات برای بازدید فضاهای دیدنی تهران بهره ببریم.

نظر شما