شناسهٔ خبر: 24677489 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

سامانه ۱۹۰ برای رسیدگی به شکیایت‌های مردمی در حوزه مسائل بهداشتی

طرح بازرسی از رستوران‌های بین‌راهی و اغذیه‌فروشی‌های سراسر کشور از 15 اسفندماه 96 آغاز و تا پایان 15 فروردین ماه سال 97 ادامه پیدا می‌کند

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیش از ۱۰۰۰ اکیپ در راستای بازرسی از رستوران‌های بین راهی در طرح سلامت نوروزی به سراسر کشور اعزلام شده اند.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح بازرسی از رستوران‌های بین‌راهی و اغذیه‌فروشی‌های سراسر کشور از 15 اسفندماه 96 آغاز و تا پایان 15 فروردین ماه سال 97 ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تیم‌های وزارت بهداشت(Ministry of Health) مکررا در راستای بازرسی از اماکن و رستوران‌های بین راهی تجهیز شده‌اند و بازرسی‌های جاده‌ای به طور وسیعی در مناطق مختلف کشور انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سامانه 190 در اختیار مردم قرار گرفته است تا هرگونه شکایات از وضعیت بهداشتی اماکن عمومی را به وزارت بهداشت اطلاع دهند تا این وزارتخانه در سریعترین زمان نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: با بازرسی‌های انجام شده از رستوران‌های بین شهری و اغذیه‌فروشی‌ها که از تاریخ 15 اسفندماه 96 آغاز شده است تا به امروز دستور پلمپ 481 مورد صادر شده است.

حریرچی  ادامه داد: پس از بازرسی‌ از رستوران‌های بین‌راهی و اغذیه‌فروشی‌ها متأسفانه تا به این لحظه 860 مورد به مراکز غذایی ارجاع و بازرسی از بیش از 300 هزار مکان انجام شده است که در این بین بیش از 3 تن موادغذایی غیربهداشتی کشف و به وسیله عوامل بازرسی وزارت بهداشت معدوم شدند.

نظر شما