شناسهٔ خبر: 24677196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان عنوان کرد:

۵۰ هزار شهروند کارت اروند صادر شده است/ رشد ۷۰ درصدی مراجعات به پیشخوان های بانک شهر خوزستان

رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان گفت: در حوزه بانکداری الکترونیک و فناوری عاملیت سازمان منطقه آزاد اروند و صدور اروند کارت برای ک ساکنان این منطقه را داریم که تاکنون 50 هزار کارت صادر و در دست مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرید جلالی عزیزپور شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بانک شهر در حوزه بانکداری الکترونیک پیشرو هست و با خدماتی که پیشخوان های شهرنت ارائه می دهند می توان شاهد ارائه خدمات در تایم عصر هم بود که با استقرار پیشخوان های شهر نت در شهرهای استان این خدمات تا 12 شب و حتی روزهای تعطیل فعال است.

بانک شهر در حوزه ای که خدمت رسانی می کند کمک به توسعه و عمران شهری است.

وی افزود: این پیشخوان ها در تعطیلات نوروزی و اعیاد هم فعال و بعضا تا یک بامداد فعال هستند و خدمات بانکی را ارائه می دهند.

IMG_9360

رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان تصریح کرد: بانک شهر به عنوان اولین بانک خصوصی در بین مردم از لحاظ محبوبیت انتخاب و در مجموع سیستم بانکی مقام دوم را کسب کرد که این نتیجه اعتماد عمومی به خدمات بانک شهر است.

جلالی عزیزپور ادامه داد: بانک شهر نه دولتی و نه خصوصی است بلکه عمومی و سهام آن متعلق به شهرداری کلانشهرها و شهرهای بزرگ است.

وی گفت: از آنجا که شهرداری مال مردم است؛ سود و درآمد حاصله بانک نهایتا به سهامداران پرداخت می شود و آنها همین را برای شهر و منافع عمومی استفاده می کنند و از آنجا می توان آن را متعلق به مردم دانست.

رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان اضافه کرد: در سالی که به پایان آن نزدیک می شویم فراز و نشیب های زیادی در سیستم بانکی کشور حادث شد.

IMG_9249

 جلالی گفت: طوفانی در سیستم بانکی داشتیم به ویژه در تابستان امسال که  عمده بانک ها از این وضعیت گذشته و اعتماد دوباره به شبکه بانکب برگشته و تعاملات مردم با بانک ها به حد و نصاب قبل از وقایع اخیر برگشته است.

وی ادامه داد: بانک شهر تعاملات خوب و گسترده ای شروع کرده با این شهرداری جدید و اقدامات خوبی در جریان است که در سال آینده چشم انداز خوبی از این همکاری ها خواهیم داشت و می تواند روی بانک شهر به عنوان یک بازوی مالی حساب کند.

رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان با بیان اینکه بخشی از این همکاری ها در روزهای پایانی سال در جریان که بازسازی و توسعه حمل و نقل شهری و ناوگان عمومی از جمله این مسائل است، گفت: امیدواریم در بخش فضای سبز و محیط زیست بتوانیم همکاری های خوبی با شهرداری داشته باشیم.

جلالی عزیزپور گفت:  هرچه تعامل با نهادها بیشتر  باشد  منابع خوب و گسترده ای جمع می شود که مجددا آن را در راستای منافع شهر هزینه می کنیم تا برنامه ها و اهداف را به خوبی محقق کنیم.

وی تصریح کرد: این تعاملات و همکاری ها را در سال های آینده به صورت ملموس نتیجه این خدمات را خواهیم دید.

IMG_9223

رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان با بیان اینکه در بحث جذب و جلب شرکت ها و مؤسسات هرچه توان مالی بانک را بیشتر کنیم توان خدمت رسانی خواهیم داشت، گفت: در حوزه بانکداری الکترونیک و فناوری عاملیت سازمان منطقه آزاد اروند را  که صدور اروند کارت برای کلیه ساکنان این منطقه را داریم که تاکنون 50 هزار کارت صادر و در دست مردم است.

جلالی عزیزپور اضافه کرد: شهروند کارت اروند تمام اطلاعات شهروندان را در خودش دارد که هم برای خدمات شهری و هم کارت بانکی برای دریافت و پرداختی به کار می رود و  ثبت نام در حال حاضر ادامه دارد تا در سال آینده این تعداد افزایش پیدا کند.

وی افزود : امسال در مقایسه با سال قبل در روز زن حدود 70 درصد رشد در مراجعه به پیشخوان ها داشتیم که نشان دهنده استقبال مردم از خدمات بانکداری الکترونیک و هم اینکه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گفته رییس شعبه سرپرستی بانک شهر خوزستان بین 60 تا 65 درصد خدمات شعبه را در این شهرنت ها ارائه و یک راهبر هم در آن مستقر است.

جلالی عزیز پور ادامه داد: برای امسال نیز در ایام تعطیلات فعال هستیم و شعار امسال شهر در تعطیلات هم هست و در سال جاری شعب ما در روزهای تعطیل به استثنای روزهای جمعه و یک فروردین از ساعت 9 تا 1 ظهر فعال هستند.

IMG_9248

وی بیان کرد: علاوه بر این 18 پیشخوان شهرنت که از 7 صبح تا 12 شب به صورت یکسره در ایام تعطیلات نوروزی خدمات ارائه می کند و همه می توانند مراجعه داشته باشند.

رییس سرپرستی بانک شهر خوزستان تصریح کرد: از جمله کارهایی که انجام می دهیم از امروز شارژ کردن شعب و پیشخوان ها است که مردم برای دریافت اسکناس نو می توانند به پیشخوان ها و شعب و خودپردازهای این بانک مراجعه کنند.

به گفته جلالی عزیزپور اگر ایده اسکناس نو را به کارت هدیه تبدیل کنیم خیلی بهتر است و به جای اسکناس نو تانخورده می توان از کارت های هدیه استفاده کرد چون هم برای محیط زیست خوب و هم برای توسعه خدمات الکترونیک بین کودکان و جوانان مفید است.

وی گفت: جایگاه بانک نزد مردم بهتر شده و رو به رشد است و در سال آینده اوج خدمات رسانی به شهروندان خواهد بود.

رییس سرپرستی بانک شهر خوزستان ادامه داد:  پروژه چهارشیر را تأمین مالی می کنیم تا سریعتر به سرانجام برسانیم  و پروژه خیابان نهج البلاغه که سال ها مطعل مانده است. در زمینه آسفالت، بهسازی و فرهنگ سراها نیز تأمین مالی پروژه ها را برعهده دارد و در سال آینده به صورت عینی نتیجه این تعامل را می بینیم.

IMG_9290

به گفته جلالی عزیزپور در بحث عملکرد پیشخوان ها استان خوزستان در کشور اول است و آن هم به چند دلیل است؛ مردم خوزستانی ها در ارتباط با استفاده از فناوری های نوین علاقه و تمایل بیشتری دارند و شاید توسعه و دید فکری خوزستانی ها آنقدر وسیع است که هر خدمت جدیدی را می پذیرند و از آن استفاده می کنند.

وی افزود : توسعه کیفی خدمات ارائه شده در پیشخوان ها داریم و حتی امسال بلیط اتوبوس و قطار را هم فعال کردیم و صندوق های سرمایه گذاری، افتتاح حساب و غیره را نیز فعال است.

رییس سرپرستی بانک شهر خوزستان تصریح کرد: شهر یک بانک عمومی است چون هر بانک و سازمانی اگر بخواهیم به کدام جهت حرکت می کند باید به اسانامه آن برگردیم؛ بانک شهر در ظاهر شاید بانک باشد ولی علاوه بر خدمات بانکی و مسائل مالی در حوزه های اجتماعی نیز وظایفی را برای خود تعریف می کند.

وی ادامه داد:  در ارتباط با نمایشگاه کتاب تنها سودی که ما می بریم ادای وظیفه اجتماعی به مردم است و از لحاظ مالی نه تنها سودی نمی کند بلکه هزینه ای را برای ارائه خدمات پرداخت می کند.

جلالی عزیزپور  بیان کرد: در سومین سال پیاپی در مرز شلمچه، چذابه و مهران بهترین خدمات را در حوزه پرداخت بانک شهر داشته و حتی امسال برای یک لحظه هم   خودپردازهای بانک شهر بدون پول یا معطل نبودند.

IMG_9208

به گفته رییس سرپرستی بانک شهر خوزستان تنها بانکی که برای خدمات رسانی  در مناطق زلزله زده اقدام کرد همین بانک شهر بود و اولین بانکی که هزینه های چاپ تقویم و سررسید را به احداث مدرسه و سالن های ورزشی در مناطق زلزله زده اختصاص داد، همین بانک شهر بود.

وی  یادآور شد: بانک شهر در بحث های اجتماعی همیشه داوطلبانه شرکت می کند و پیش قدم می شود و باعث تحرک در بین سایر بانک ها نیز می شود.

جلالی عزیز پور بیان کرد: سه تا چهار سال است که بانک مرکزی مجوزی برای تأسیس شعبه جدید به هیچ بانکی نداده است و الآن ما ظرفیت تأسیس را داریم ولی مجوز نداریم.

 رییس اداره سرپرستی شعب بانک شهر خوزستان افزود:  هم اکنون 10 شعبه در استان داریم که در شهرهای خرمشهر، آبادان، بهبهان، دزفول، آبادان و بندر ماهشهر ارائه خدمات به مردم دارند.

در 10 سال آینده شاید 50 درصد شعب فعلی هم وجود نداشته باشد و همه کارها را به صورت الکترونیک با موبایل انجام خواهند داد؛ وقتی به فرهنگ سازی خودش رسید و عمومیت پیدا کرد دیگر بیشتر اقدامات را به صورت الکترونیک انجام می دهند.

 

نظر شما