شناسهٔ خبر: 24677136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد:

راهنمایان تور در همه اماکن فرهنگی استان یزد مستقر شدند

یزد ـ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از استقرار راهنمایان تور در همه اماکن فرهنگی و بناهای تاریخی استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، میثم کوچک زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی از مهمانان نوروزی اظهار داشت: در حوزه گردشگری، متولی فقط یک دستگاه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید برای توسعه گردشگری همراهی کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس چشم‌انداز ترسیم شده، سالانه در کشور ۳۵۰ میلیون گردشگر فرهنگی مذهبی خواهیم داشت، بیان کرد: اگر بتوانیم یک هزارم از این تعداد یعنی ۳۵۰ هزار نفر از آنها را جذب کنیم، خواهیم توانست اتفاقات خوبی برای استان یزد رقم بزنیم.

کوچک زاده ادامه داد: نیاز به یک عزم عمومی است تا مردم را با بخش گردشگری همراه کنیم و معتقدم گردشگری باید با زندگی و درآمد مردم عجین شود تا توسعه آن برای مردم اهمیت پیدا کند.

وی تاکید کرد: مهمان‌نوازی و مهمان‌پذیری یزدی‌ها باید در میزبانی آنها متبلور شود تا بتوانیم از مزایای این بخش به درستی استفاده کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع آبی استان یزد وجود دارد، ناچاریم به بخش گردشگری به عنوان تنها راه نجات استان نگاه کنیم.

کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام نوروز اظهار داشت: همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و همه اماکن تاریخی استان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.

وی همچنین از افزایش تعداد راهنمایان تور در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: راهنمایان تور در همه اماکن فرهنگی استان مستقر هستند.

کوچک‌زاده همچنین از ایجاد ۱۴ توقفگاه توسط شهرداری در هسته مرکزی شهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه عمده شلوغی‌ها مربوط به مرکز شهر و تردد خودروها است، شرایطی فراهم شده که مسافران و مردم یزد تا مناطقی از شهر را با خودروی خود سفر کنند و در هسته مرکزی، با خودروهای ون که برای حمل و نقل مسافران در نظر گرفته شده، تردد داشته باشند.

وی همچنین از استقرار چادرهای عشایر در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه خبر داد و اظهار داشت: بحث نواها و آواهای محلی با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رجب به شکل ویژه نگاه شده است.

نظر شما