شناسهٔ خبر: 24676849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مجتمع های گردشگری نقطه کانون و پیشران توسعه استان باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان و اهمیت آن در رونق اقتصادی مردم بویژه روستاییان گفت: مجتمع های گردشگری نقطه کانون و پیشران توسعه استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز  در جلسه بررسی چندین طرح گردشگری در استان افزود: طرح ها بایستی با رعایت مسائل زیست محیطی و بدون تخریب و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست ، بدون به کار گیری سیمان و با معماری سنتی  احداث شود.

 

وی تصریح کرد: بمنظور حراست از درختان در طرح های گردشگری در جنگل ، منابع طبیعی با استفاده از پلاک کوبی و عکسبرداری شناسنامه ای برای درختان تهیه کند  و مجری طرح بایستی حفاظت از درختان را برعهده داشته باشد.

 

سالاری گفت: در اجرای طرح گردشگری در فضای جنگل ها  نباید با مصالحی که برای احداث تجهیزات و تاسیسات گردشگری بکارمی گیرید ، به طبیعت مان آسیب برسانیم چرا که در آینده با لطمات جبران ناپذیری از این حیث روبرو می شویم.

 

استاندار  در ادامه به احداث مجتمع های کوچک بین راهی اشاره و بیان کرد: این مراکز گردشگری و رفاهی کوچک که شامل یک پمپ بنزین ، فروشگاه و سرویس بهداشتی و نماز خانه است، بایستی همجوار با روستاها احداث شود تا علاوه بر در آمدزایی برای سرمایه گذاران ، مردم آن روستا ها نیز منفعتی از آن داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: احداث این مراکز رفاهی نه تنها برای سرمایه گذاران و در رونق اقتصادی ، در آمدزایی و ماندگاری مردم روستاها نقش بسزایی دارد بلکه در کاهش تصادفات نیز موثر است.

 

سالاری با بیان اینکه پیش بینی مجموعه سبد درآمدی موجب نفع همه طرفین و  گردشگران می شود، گفت: با برنامه ریزی مناسب برای احداث این مراکز رفاهی کوچک تابستان و زمستان می توان شاهد رونق خوبی در انها بود.

نظر شما