شناسهٔ خبر: 24676606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان|نیروهای امداد و نجات در راه‌های استان همدان در نوروز ۹۷ مستقر می‌شوند

R41405/P1494/S6,75/CT7

جمعیت هلال‌احمر استان همدان در نوروز ۹۷ ارائه دو نوع خدمات امدادی و فرهنگی به مسافران نوروزی را در پیش گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، با آغاز شدن سال جدید، فصل مسافرت‌های نوروزی نیز آغاز می‌شود و خانواده‌ها به دنبال استراحت و گذراندن روزهایی خوش در کنار هم هستند. اما این روزهای خوش در هرسال برای همه مردم و مسافران نوروزی رخ نمی‌دهد و متأسفانه تعداد بسیاری از مسافران نوروزی  روزهای خوبی را تجربه نمی‌کنند. به همین منظور جمعیت هلال استان همدان در راستای تعریف طرح‌های کشور دو نوع خدمات به مسافران نوروزی ارائه می‌کند. از سویی به کمک ماندگان در راه  می‌شتابد و از سوی دیگر در تلاش است تا با اقدامات فرهنگی و هشدارهای لازم تا آنچه ممکن است از بروز حوادث مختلف جلوگیری کند. به همین منظور معاون امداد و نجات و معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان به تشریح این اقدامات پرداختند و توصیه‌هایی نیز به مسافران نوروزی داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه طرح امداد نوروزی جمعیت هلال‌احمر کشور از 25 اسفندماه سال 96 تا 15 فروردین 97 آغاز می‌شود، اظهار داشت: 12 پایگاه امدادی بین‌شهری، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان، چهار پایگاه امداد و نجات شهری، یک تیم واکنش سریع، یک مرکز کشیک اداری ستاد، 9 مرکز کشیک اداری شعب، یک مرکز کنترل عملیات، 1940 نفر روز، 820 نفر روز کارکنان، 18 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه خودرو نجات، 12 دستگاه خودرو عملیاتی، 10 دستگاه خودروی سواری و یک فروند بالگرد نیز در نوروز در خدمت مسافران است.

وی افزود: در سال جاری همچون سنوات گذشته در ورودی شهر همدان مستقر نخواهیم شد و در جاده‌ها مستقر خواهیم شد تا خدمات امداد و نجات را با وضعیت بهتری عرضه کنیم.

حمید عرفی یگانه تصریح کرد: البته پایگاه‌های ارائه خدمات جوانان هلال‌احمر، شهرداری، اورژانس در مبادی ورودی خواهند بود وامداد و نجات به جاده‌ها نزدیک‌تر می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از عموم مردم خواست تا آرامش خود را در طول سفر حفظ کنند، بیان کرد: در هر دو ساعت رانندگی حتماً 15 دقیقه استراحت ضروری است و از بسیاری حوادث جلوگیری خواهد کرد.

عرفی یگانه تأکید کرد: رعایت سرعت مجاز و بستن کمربندهای ایمنی باعث خواهد شد که از بروز حوادث برای سلامت مسافران نوروزی جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: نباید به اقداماتی دست زد که شیرینی نوروز را به کام خود و دیگران تلخ کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان ابراز کرد: مأموران امداد و نجات همواره در راه‌های استان در خدمت مردم برای ارائه خدمات خواهند بود.

ارائه خدمات از هشت صبح تا هشت شب

 معاون جمعیت هلال‌احمر استان همدان در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اینکه هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی در 16 پایگاه ثابت و هشت پایگاه سیار در استان همدان اجرا می‌شود، اظهار داشت: از ساعت هشت صبح تا 20 شب پایگاه در مبادی ورودی شهر  و امکان تردد و تجمع مسافران برپا خواهد بود.

مریم پاک‌بین با بیان اینکه از تاریخ 28 اسفند تا 14 فروردین‌ماه این پایگاه‌ها دایر می‌شود، افزود: در کنار هر پایگاه‌ پنج خیمه نماز، 10 دوش برای کودک و 10 ایستگاه سلامت  در نظر گرفته شده  است.

وی با اشاره به اینکه شعار طرح ایمنی سلامت نوروز 97 تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی است، تصریح کرد: این طرح دارای چهار محور سلامت، آگاهی بخشی موارد بهداشتی، ارائه کمک‌های اولیه به مسافران و در نهایت ارائه خدمات مشاوره به جوانان در حوزه اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان همدان  با بیان اینکه در بحث ایمنی سفر،  کمپین  نه به تصادفات جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود، گفت: رانندگان یک  میثاق نامه که در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده را امضا می‌کنند و یا پوستر اختصاصی در فضا مجازی را تکمیل می‌کنند.

پاک‌بین تأکید کرد: در این پوستر راننده متعهد می‌شود که در طول سفر سبقت نگیرد،  با سرعت مجاز  حرکت کند و یک سری مسابقات پیامکی به رفت  نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه درباره نقاط حادثه خیر مسیر سفر نیز به رانندگان اطلاعات لازم داده می‌شود، اظهار داشت: توزیع برشورهای طراحی شده در این حوزه در نظر گرفته شده است.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان همدان  با بیان اینکه  مسابقات خلاقانه برای جوانان در نظر گرفته شده، افزود: برای اطلاع‌رسانی لازم از ظرفیت فضاهای مجازی استفاده شده است و اپلیکیشن‌های سفر سالم برای راهنمایی در سفر و انتقال نکات آموزشی در نظر گرفته شده است.

پاک‌بین درباره بخش فرهنگی گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی، تدوین برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و اجرای جشنواره صلح و دوستی که با نقاشی کودکان همراه می‌شود، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جشنواره عکس و فیلم بشردوستی و توزیع اقلام فرهنگی به همراه برنامه‌های زیست‌محیطی که در روز طبیعت انجام می‌شود.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه تقسیم وظایف با سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود تا موازی کاری رخ ندهد، تصریح کرد: با برخی از دستگاه‌ها ممکن است هم‌پوشانی پیدا کنیم اما با هماهنگی‌های انجام شده از انجام امروز موازی خودداری شده است.

به گزارش تسنیم، همه متولیان امداد و نجات در جمعیت هلال‌احمر و سایر متولیان سلامت و امنیت امیدوارند که آرام‌ترین روزها را در روزهای نوروزی تجربه کنند و از بیکارترین اقشار جامعه باشند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما