شناسهٔ خبر: 24676603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار خوسف خبر داد

افتتاح نیروگاه خورشیدی خوسف با سرمایه‌گذاری 3 کشور در سال 97

فرماندار خوسف گفت: در بهار سال 97 پروژه نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی، ایتالیا و هند و فاز یک مجتمع فولاد خوسف افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد شفیعی ظهر امروز در بازدید از بازارچه صنایع دستی خوسف اظهار داشت: شهرستان خوسف دارای ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های بالایی است و ظرفیت خوبی در بحث گردشگری شهرستان وجود دارد.

وی افزود: امروز با راه‌اندازی دهکده گردشگری و بازارچه صنایع دستی خوسف و پارک حیات‌وحش شهرستان به این ظرفیت‌ها جامه عمل پوشاندیم، این بازارچه تأثیر بسیاری در فروش صنایع دستی استان و شهرستان خواهد داشت.

فرماندار خوسف با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی شهرستان می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی تأثیر داشته باشد، افزود: امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فاز نخست دهکده گردشگری خوسف افتتاح شد.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به قول معاون استاندار این دهکده در سال آینده توسعه پیدا می‌کند و امید داریم در ادامه شاهد رونق دهکده و بازارچه باشیم.

وی ادامه داد: خوسف توانمندی‌های بسیاری دارد اما متأسفانه به‌خوبی این ظرفیت‌ها در استان شناسانده نشده است تا این ظرفیت‌ها معرفی نشود نباید انتظار داشت سرمایه‌گذاران در شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه نمایشگاه و بازارچه‌ها در معرفی این ظرفیت‌ها مهم است، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده در بخش اقتصاد شاهد رونق و توسعه در شهرستان و استان باشیم.

شفیعی اظهار کرد: در سه‌ ماه سال 97 پروژه نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی، ایتالیا و هند و فاز یک مجتمع فولاد خوسف افتتاح می‌شود که خود این پروژه‌ها می‌تواند زمینه حضور سفرای خارجی و سرمایه‌گذاران به شهرستان فراهم کند.

وی افزود: شهرستان خوسف نزدیک به مرکز استان است، بنابراین این موضوع می‌تواند تمام زیرساخت‌هایی که یک صنعتگر نیاز دارد را پوشش بدهد.

فرماندار خوسف توضیح داد: در سال جاری 10 میلیارد تومان در بحث کشاورزی و انتقال آب در مزارع شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ذ

برچسب‌ها:

نظر شما