شناسهٔ خبر: 24676532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

حمل و نقل پاک رویکرد تور نوروزی منطقه ۱۱

گردشگری با دوچرخه‌های شهرداری

عصر خودرو- شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به اینکه رویکرد‌ تور نوروزی‌ منطقه ۱۱ حمل و نقل پاک است، گفت: حدفاصل‌ حسن‌آباد تا دانشگاه‌ جنگ‌ مسیر گردشگری ویژه‌ای است که دارای اماکن مختلف‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نصرالله‌ آبادیان شهردار منطقه 11  با بیان اینکه بیش از 4 کیلومتر مربع از منطقه‌ 11 جزء حصار‌ ناصری است و بافت تاریخی تهران محسوب می‌شود، اظهار کرد: این محدوده مجموعه‌های ارزشمندی را در خود جای داده است که از آن جمله ساختمان راه‌آهن، موزه مقدم‌، موزه قرآن، ساختمان انیس‌الدوله، ساختمان مینایی‌، عناصر میدان حسن‌آباد، مجموعه‌های فرهنگی موزونی‌ چون تئاتر شهر و تالار وحدت به شمار می‌روند که هر کدام از این‌ها به تنهایی جاذبه سفر است.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه بیش از چند سال است که ستاد گردشگری منطقه 11 فعال است، افزود: اوایل اسفند جلسه ستاد گردشگری ایام نوروز با تأکید شهردار تهران در منطقه 11 برگزار شد و با دو محور گردشگری و اطلاع‌رسانی که شامل 3 ایستگاه است، انجام شد.

وی تصریح کرد: یک ایستگاه در میدان حسن‌آباد و دیگری در میدان راه‌آهن و ایستگاه سوم جنب تئاتر شهر است.

آبادیان با تأکید بر اینکه ما دو محور اصلی را ملاک عمل قرار داده‌ایم،تصریح کرد: محور خیابان امام خمینی(ره)، حدفاصل حسن‌آباد تا ساختمان تیمور تاش‌ که در دانشگاه جنگ قرار دارد، محور اول ما است و محور دوم تأکید بر استفاده از حمل و نقل پاک است، به این معنی که برای تردد در این مسیر‌ از دوچرخه و یا خودروی برقی استفاده می‌شود که این کار در تهران برای اولین بار رخ می‌دهد.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه این کار جاذبه خوبی است و مردم می‌توانند در این ایام عناصر تاریخی مسیر را با دوچرخه و یا خودروی برقی بازدید کنند، گفت: در نظر داریم که این مسیر را به عنوان مسیر پاک و مسیر دوچرخه در شهر تهران معرفی کنیم.

آبادیان با بیان اینکه این مسیر صرفاً جهت رفت است و مسیر برگشت ندارد، گفت: در این مسیر جاذبه‌های گردشگری چون موزه مقدم، موزه قرآن، موزه جنگ و موزه ثبت‌ احوال وجود دارد که به عنوان جاذبه‌های گردشگری مسیر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه خیابان ولیعصر‌(عج) حدفاصل چهارراه‌ ولیعصر(عج) و میدان راه‌آهن یک مسیر دیگر گردشگری است که عناصر گردشگری را در آن نمایش خواهیم داد، گفت: شروع کار تردد با دوچرخه، به منظور گردشگری است، اما در دراز مدت این مسیر جهت استفاده عمومی از دوچرخه بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری در ایام نوروز آماده خدمات رسانی جدی به شهروندان جهت بازدید از اماکن گردشگری منطقه 11 هستند، گفت: استفاده از تورهای گردشگری‌ مشمول هزینه‌ خواهد بود.

وی در پایان در خصوص جایگاه گردشگری منطقه 11 تهران نسبت به سایر مناطق گفت: تاکنون ظرفیت‌ گردشگری مناطق‌ را رتبه‌بندی نکرده‌ایم، اما در این مدت هر ظرفیتی را که داریم ارائه می‌دهیم.

 

نظر شما