شناسهٔ خبر: 24676369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اکتشافات نوین و فرآوری معادن در دستور کار شورای معادن کردستان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه راه در حوزه معادن استان مشخص و روی ریل است، گفت: در همین راستا اکتشافات نوین و فرآوری معادن در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد دره وزمی، امروز (28 اسفند) در جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شدف اظهار کرد: معادن ظرفیت خوبی برای توسعه است.

 

وی با بیان اینکه راه در حوزه معادن استان مشخص و روی ریل است، عنوان کرد: خوشبختانه راه را پیدا کردیم و بر همین اساس اکتشافات نوین و فرآوری معاون برای ذخایر بیشتر و متنوع تر در دستور کار است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، اکتشافات جدید را موجب افزایش ذخایر معدنی استان دانست و افزود: تلاش می کنیم معادن را به سرمایه گذاران توانمند واگذار و ماده معدنی که برداشت می شود، فرآوری و تا حد محصول پیش رود تا از ارزش افزوده و اشتغال بیشتری  بهره مند شویم .

 

دره وزمی، همچنین گفت:  در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع بهمن اکتشاف تعریف شده که در حدود ۴۰ درصد مساحت استان را در برمی گیرد. 

 

وی ادامه داد: در حوزه فرآوری در سنگ آهن، سیلیس، باریت و زنجیره فولاد به جد پیگیر هستیم و راه روشن است و فقط پیگیری و جدیت می خواهد که امیدواریم با همکاری شورای معادن در استان به موفقیت برسیم.

 

وی به واگذاری اختیارات شورای معادن از وزارتخانه به استان ها اشاره کرد و افزود: تفویض اختیار شورای معادن به استان ها در راستای تسهیل گری امور مربوط به معادن انجام شده است که امیدواریم با توجه به شناخت بیشتر در استان مسائل و مشکلات این بخش زودتر به نتیجه برسد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار تشکیل جلسات شورای معادن استان به صورت ماهیانه شد و اذعان کرد: اطمینان خاطر می دهیم گزارش های ارائه شده در این شورا منطبق با واقعیت و در جهت خیر و صلاح استان باشد.

نظر شما