شناسهٔ خبر: 24676009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| سازش در ۳۵ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان گلستان

R41471/P41362/S6,70/CT11

رئیس شورای حل اختلاف دادگستری استان گلستان گفت: امسال بیش از ۸۲ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده که ۳۵ درصد آنها منجر به صلح وسازش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره بررسی پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 82 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده که 35 درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

وی تاکید کرد: از نظر مقایسه‌ای پرونده‌هایی که منجر به صلح و سازش شده  7.9  درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته و ورودی پرونده‌ها هم 6.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: بیشترین پرونده‌هایی که در این شوراها مورد بررسی قرار گرفته، نفقه، مهریه و اختلافات مالی کمتر از 20 میلیون تومان بوده که بیشتر آنها مختومه شد.

رئیس شورای حل اختلاف دادگستری استان گلستان افزود: دربخش دعاوی خانوادگی که یکی از مشکلات ما بود هم با کاهش وم ختومه شدن بیش از 2 هزار و 500 پرونده مواجه شدیم. شوراهای حل اختلاف بیشترین نقش را در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و کوتاه‌تر شدن زمان اطاله دادرسی برعهده دارند.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف براساس ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از سال 81 با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، تأسیس و راه‌اندازی شدند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان، ترویج فرهنگ صلح و سازش را هدف اصلی شوراهای حل اختلاف دانست و اظهار کرد: بیش از 718 نفر با شوراها در سراسر استان به صورت پاره وقت و تمام وقت همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما