شناسهٔ خبر: 24675694 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| ۶۱ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان در شهرستان جم افتتاح شد

R41363/P41362/S6,53/CT11

فرماندار شهرستان جم گفت: امسال ۶۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان افتتاح و ۴۶ پروژه با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، محمد حسینی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان جم با بیان اینکه در روز جم، برنامه‌هایی پرمحتوا، جذاب و در سطح ملی برگزار شد اظهار داشت: برنامه‌های روز جم با استقبال بسیار خوب مردم و جوانان برگزار شد و چندین هزار نفر از این برنامه‌ها استفاده کردند که نشان می‌دهد رویکرد مردم به سمت نشاط اجتماعی است و باید این قبیل برنامه‌ها در حوزه فرهنگ به صورت بیشتر در طول سال انجام شود.

وی، با اشاره به اینکه هر برنامه‌ای که برگزار می‌شود قطعا بی نقص نیست و باید کمک کرد تا در برنامه‌های آتی نواقص اندک هم وجود نداشته باشد افزود: نقدهای صادقانه و منصفانه را باید پذیرفت و از این نقدها برای بهبود برنامه‌ها بهره برد.

حسینی از مصوب شدن 23 طرح اشتغال‌زایی در قالب تسهیلات با بهره 6 درصد روستایی در جم خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ها 145 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

فرماندار جم با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بیان کرد: 90 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 650 میلیون تومان با بهره 4 درصد در شهرستان پرداخت شده است و 250 میلیون تومان دیگر نیز در دست پرداخت است.

وی افزود: 282 نفر از جوانان جویای کار جم در سال 96، در شرکت‌های مستقر در منطقه مشغول به کار شده‌اند.

حسینی از آغاز به کار مجدد پروژه راه ریز به دژگاه پس از 5 سال بلاتکلیفی خبر داد گفت: برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری ریز، با نگاه ویژه استاندار بوشهر، مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص یافته است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این پروژه مهم فرهنگی در بخش ریز باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم از نتایج نشست با عراقی معاون وزیر نفت در جم گفت و افزود: مسائل مربوط به آبرسانی جم، جاده جم، پالایشگاه ریز، راه اندازی فرودگاه و تامین مالی حوزه ورزش به خصوص تیم فوتبال پارس جنوبی جم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نفت را مورد تاکید قرار دادیم و امیدواریم این نشست ثمر بخش باشد.

فرماندار جم از کلنگ زنی و افتتاح 107 پروژه عمران شهری و روستایی با اعتبار بالغ بر 132 میلیارد تومان در سال 96 در سطح شهرستان جم خبر داد و افزود: 61 پروژه با اعتبار 57 میلیارد تومان افتتاح و 46 پروژه با اعتبار 75 میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

حسینی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان هنوز نتوانسته‌اند موافقتنامه‌های پروژه‌ها را مبادله کنند تاکید کرد: طبق تاکید استاندار، اعتبار پروژه‌های دستگاه‌های کم کار شهرستان‌ها به شهرستان‌های دیگر اختصاص می‌یابد و اگر دستگاهی سبب ساز چنین خسارتی شود قطعا غیر قابل اغماض خواهد بود.

وی گفت: مدیران باید برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند و تا پایان فروردین 97 برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت خود را ارئه کنند و مدیر بی برنامه را به هیچ عنوان نخواهم پذیرفت و اعتباری هم به دستگاه بی برنامه اختصاص نمی‌یابد.

حسینی با بیان اینکه مداوم فیبر نوری قطع شود و مردم ساعت‌ها با مشکلات جدی مواجه شوند نشان از ضعف مخابرات دارد افزود: این قطعی‌ها جان مردم و سرمایه‌های مردم را به مخاطره می‌اندازد اما تاکنون برای پیشگیری از این مشکل تدبیر نشده است و با توجه به اینکه مصوبات لازم برای جلوگیری از عدم تکرار مشکل ارتباطی جم ارسال شده اما متاسفانه بعد از مدت‌ها و تکرار چند مرتبه قطعی، اقدام جدی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما