شناسهٔ خبر: 24675385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

عیدی مسئولین به ملت

سال ۱۳۹۶ نیز به پایان می‌رسد. سالی پر فراز و نشیب با اشک‌ها و لبخندها. با درد‌ها و شادی‌ها. سالی که در آن هم موفقیت کشور نظیر حضور پرشور ملت د

صاحب‌خبر -

سال ۱۳۹۶ نیز به پایان می‌رسد. سالی پر فراز و نشیب با اشک‌ها و لبخندها. با درد‌ها و شادی‌ها. سالی که در آن هم موفقیت کشور نظیر حضور پرشور ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و راه‌پیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن را شاهد بودیم و هم لحظه‌های تلخی همچون فتنه دی ماه و خیابان پاسداران و البته تجاوز اجیر شدگان دشمنان ایران زمین به سفارت خانه‌های ایران در انگلیس، اتریش و آلمان. البته در طول این یک سال نباید نادیده گرفت گلایه‌های به حق مردم در باب وضعیت اقتصادی و معیشتی و مطالبه به حق آنها برای توجه مسئولان به اقتصاد کشور و مشکلات مردم را. در حوزه دفاعی و امنیتی نیز امسال تلخی و شیرینی خودش را داشت. لحظه ورود پیکر جوانان این سرزمین که برای حراست از مام میهن راهی سرزمینی ورای وطن شدند و چه مردانه ایستادگی کردند و نام خود را در تاریخ کشور و حتی جهان به ثبت رساندند. آنجایی که جهان از ترس تروریسم داعشی به خود می لرزید جوانان ایران زمین چشم در چشم دشمن با اقتدار ایستادگی کردند و در نهایت نیز نابودی امارت داعش را به ملت هدیه دادند. روزی که تروریست‌های داعشی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) وارد شدند دشمنان ایران زمین جشن و پایکوبی ناکامی ایران در برابر تروریسم را برگزار کردند اما پاسخ موشکی مردان ایران زمین که از کرمانشاه و کردستان، نقطه به نقطه تجمع تروریست‌ها در دیرالزور را هدف قرار دادند نشان داد که این جشن و شادمانی توهم زودگذر است چرا که ایران و ایرانی اهل تسلیم شدن نیست و هر زمان که بخواهد پاسخ دشمنان را خواهد داد.
در سالی که گذشت نکته مهم دیگر مسئله برجام بود. از یک سو بدعهدی‌های آمریکا و شرکایش ادامه یافت و ترامپ به عنوان محور تصمیم گیری آمریکا ادعای پایان برجام را بارها و بارها مطرح و سعی کرد تا شرطی سازی بازار ایران را رقم زند. آنها بر این تصور بوده‌اند که ایران به اقتصاد برجام نیاز دارد و لذا می‌توان از آن امتیاز گرفت. بر اساس همین تصور است که شاهد بودیم که وزیر خارجه فرانسه وقتی به تهران سفر می‌کند مطالباتی زیاده خواهانه را مطرح و خواستار حذف تمام توان هسته‌ای ایران، مقابله با توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی و نظارت بر پایگاه‌های نظامی کشورمان و در نهایت عقب نشینی ایران از منطقه شد. این زیاده خواهی البته با واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی و امنیتی کشور مواجه شد تا غرب بیاموزد که نمی‌تواند زیاده خواهی‌های خود را به ایران اسلامی تحمیل سازد.
آنچه ذکر شد تنها بخشی از تلخ و شیرینی‌هایی بود که در طول سال ۱۳۹۶ بر کشور گذشته است. اما اکنون باید چشم به آینده داشت. باید با تکیه بر تجربیات گذشته برای حل کاستی‌های و تقویت داشته‌های کشورمان گام برداشت. هر کس به اندازه توان و ظرفیت خود باید در این مسیر گام بردارد. قطعا اصلی ترین مسئله توجه به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم است. زمانی گفته می‌شد با برجام تمام مشکلات حل خواهد شد اما در نهایت این امر به اثبات رسید که برجام حلال مشکلات نبوده و هر چه در برابر غرب کوتاه بیاییم آنها بیشتر مطالبه خواهند کرد. با توجه به این حقیقت باید راهی نوین در پیش گرفت که محور آن مشخص است و آن تکیه بر داشته‌های داخلی و توان مردان و زنان ایران زمین است. ملت ایران همواره اثبات کرده‌اند که در برابر تهدیدات دشمن هرگز تسلیم نمی‌شوند و به رغم تمام سختی‌ها پای نظام و میهن و اسلام ایستاده‌اند.
بر این اساس مسئولین باید با بهره گیری از این ظرفیت عظیم ملی و دل کندن از چشم داشت به خارج از مرزها برای تحقق مطالبات مردم گام بردارند. تعهد مسئولین به مبارزه واقعی با فساد در تمام ساختارهای اجرایی، مقننه و قضایی و حرکت در راه حل مشکلات اقتصادی و البته مقابله با زیاده خواهی‌های دشمنان این مرز و بود می‌تواند بهترین هدیه نوروزی مسئولین به ملت بزرگ ایران باشد. ملتی که برای انقلاب خویش از هیچ گذشت و فداکاری فروگذار نبوده و تنهات مطالبه آنها از مسئولین نیز صداقت و شفافیت و پاسخگویی بوده است که مسئولین می‌توانند با تحقق این مطالبات سالی پر بار را به مردم نوید دهند. 

نویسنده: قاسم غفوری

نظر شما