شناسهٔ خبر: 24675215 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

طرح نوروزی آرامش بهاری در ۹۲ بقعه متبرکه استان تهران آغاز شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از صبح امروز ۲۸ اسفندماه در آستان مقدس ۹۲ بقعه متبرکه استان تهران به منظور خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی در عید نوروز، از امروز دوشنبه 28 اسفندماه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شد.

وی تأکید کرد: این طرح مورد توجه زائرین و مجاورین امامزادگان و بقاع متبرکه قرار گرفته و مردم می‌کوشند لحظه تحویل سال در این آستان‌های مقدس حضور داشته باشند و سال خود را در آنجا تحویل کنند چرا که معتقدند معنویات خاصی در آنجا وجود داشته و منجر به تسری این معنویت به دیگر روزهای سال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری که در طول ایام نوروز برگزار می‌شود، خدمات مختلف زیارتی، فرهنگی و تبلیغی به زائرین بقاع متبرکه و امامزادگان اهدا می‌شود ضمن اینکه از هم اکنون به مدیران و هیأت امناهای آستان‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که باید اقدامات عمرانی، نظافتی و خدماتی را جهت رفاه زائران افزایش داده و غبارروبی‌ها را هم انجام دهند به همین دلیل می‌توانم اعلام کنم که این اقدامات جهت استقبال از حضور زائرین در امامزادگان و بقاع متبرکه مهیاست.
حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: حضور مبلغین در خیمه‌های معرفت و برنامه‌های شاد ویژه کودکان و نوجوانان و ارائه خدمات به مسافرین نوروزی در بقاع متبرکه و امامزادگان بین راهی برای اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 

نظر شما