شناسهٔ خبر: 24675137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه خطاب به انگلیس: شواهد حمله به جاسوس را نشان دهید یا عذرخواهی کنید

R1036247/P36447/S8,89/CT10

کرملین بر این باور است که لندن یا باید شواهد قاطعی در خصوص حمله با عامل اعصاب به جاسوس سابق روسی و دخترش ارائه دهد یا دیر یا زود عذرخواهی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاخ کرملین امروز دوشنبه اعلام کرده است که لندن یا باید شواهد مربوط به این اتهام که مسکو عامل اصلی مسموم کردن جاسوس سابق روسی و دخترش بوده است را ارائه دهد یا دیر یا زود به خاطر این اتهامات عذرخواهی کند.

بریتانیا روسیه را به خاطر استفاده از عامل اعصاب موسوم به نوویچک در حمله به سرگئی اسکرپال جاسوس سابق روسی و دخترش مورد سرزنش قرار داده است.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: اتهامات بریتانیا بی پایه و اساس است و توجیه کردن این اتهامات سخت و دشوار است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز روز یکشنبه در سخنانی گفت: این مهمل و بیهوده است که تصور کنیم مسکو مسئول این حمله است.

بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا نیز پیش از این اظهار داشت: ما واقعا شواهدی در دست داریم که طی 10 سال گذشته جمع آوری کرده ایم، این شواهد نشان می دهد که روسیه نه تنها برای تولید و توسعه عوامل اعصاب با هدف قتل و ترور فعالیت کرده است بلکه این مواد سمی موسوم به "نوویچوک" را ذخیره نموده است.

در همین رابطه ترزا می نخست وزیر انگلستان اتخاذ تدابیری علیه روسیه، از جمله اخراج 23 دیپلمات روسی و توقف کلیه تماس‌های دوجانبه با طرف روسی در سطوح بالا را اعلام کرده است. مقامات مسکو موکدا هر نوع دخالت روسیه در قضیه مسومیت اسکرپال را تکذیب می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز به 23 دیپلمات انگلیسی دستور داده است تا ظرف مدت یک هفته خاک این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما