شناسهٔ خبر: 24674835 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

120 برنامه فرهنگی و سنن ایرانی در قزوین اجرا می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی افزود: این جشنواره با هدف احیای سنت های آئینی و کهن ایرانی و

صاحب‌خبر - به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی افزود: این جشنواره با هدف احیای سنت های آئینی و کهن ایرانی و در حال فراموش و انتقال آن به نسل جوان، ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در بین شهروندان و گردشگران نوروزی، معرفی توانمندی های استان در زمینه صنایع دستی و تبادل فرهنگ و آداب سنن بومی به یکدیگر، معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی از فروردین ماه 97 در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه و چهل ستون برگزار می شود.
وی، معرفی ابنیه های تاریخی و گردشگری مذهبی قزوین به جهت تقویت و تحقق رویکرد شعار قزوین (شهر شاداب، نزدیک ترین مقصد)، معرفی شیرینی و غذاهای ستنی آن و آشنایی با اقوام ملی و استانی و معرفی شایسته شهر قزوین به منظور ایجاد زمینه سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.
درافشانی ادامه داد: برپایی 15 غرفه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حیاط سعدالسلطنه، اجرای رادیو نمایشگاه، برنامه های نورافشانی و اجرای جنگ اجتماعی و خانواده هم در این جشنواره تدارک دیده شده است.
وی، برگزاری همایش بازی های بومی محلی با حضور استان های گلستان، اردبیل، کردستان، لرستان، گیلان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و قزوین را از دیگر برنامه های نخستین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی برشمرد که در آن هر یک از این استان ها به ارائه بازی های بومی محلی و آئین های سنتی خود می پردازند.
وی همچنین از حضور هنرمندان و چهره های مطرح کشوری در این جشنواره خبر داد و گفت: 80 درصد برنامه های اجرایی این جشنواره توسط هنرمندان بومی استان در جهت ایجاد زمینه اشتغال آنان فراهم شده است.
درافشانی، اجرای 20 تئاتر طنز خیابانی در سراهای سعدالسلطنه و عمارت چهلستون را از دیگر برنامه های نخستین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی اعلام کرد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اجرای برنامه عیدانه با شهدای گمنام، ویژه برنامه آغاز سال جدید را از دیگر برنامه های شهرانه نوروزی سازمان عنوان کرد که ساعت 18 در محل تپه نورالشهدا بوستان فدک برگزار می شود.
وی در ادامه از اجرای طرح 'هر فروشگاه یک نمایشگاه' در نوروز 97 خبر داد و گفت: در سطح شهر، بوستان های عبوری و ابنیه های تاریخی قزوین غذاها و شیرینی های سنتی از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه 97 به گردشگران و مسافران نوروزی معرفی می شود.
7388/8054
انتهای پیام

نظر شما