شناسهٔ خبر: 24674705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آمادگی موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برای میزبانی از شهروندان و میهمانان پایتخت

شهردار منطقه ۱۰ از آمادگی موزه حیات وحش و آثار طبیعی هفت چنار از بیست و نهم اسفند و طی ایام نوروز برای میزبانی از شهروندان و میهمانان پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سهیلا صادق زاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به آماده سازی محوطه موزه برای بازدید علاقمندان گفت: با اتخاذ تمهیدات و فراهم سازی بستر مناسب شهروندان می توانند از بیست و نهم اسفند و طی ایام نوروز همه روزه از این مجموعه ارزشمند بازدید کنند.

شهردار منطقه با بیان این که موزه هفت چنار، در یکی از محله های قدیمی تهران به نام بریانک و در خیابانی که هفت درخت چنار کهنسال در آن قرار دارد، واقع شده است افزود: این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و موزه حیات وحش است. ساختمان قدیمی و زیبای موزه که در ابتدا کارخانه برق و سپس کارخانه جوراب بافی بوده و ۱۰۰ سال قدمت دارد، را می توان جزء یکی از مفاخر معماری به یادگار مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی دانست.

صادق زاده فضای سبز این مجموعه را یادگاری از باغ های قدیمی و زیبای تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون محوطه بیرونی موزه به مناسبت نوروز به لاله هایی زیبا مزین شده است همچنین تندیس فاخر سیمرغ، تندیس آفرینش و آبنمای موزه که طرحی از کلید قاجار است و به ثبت میراث فرهنگی رسیده از فضاهای دیدنی این مجموعه محسوب می شود.

وی یادآور شد: موزه حیات وحش این مجموعه، تلفیقی از زمین شناسی و آثار طبیعی و نمونه های زنده و غیر زنده بی مهرگان، مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران در دو سالن است که در بخش زیستگاه های آفریقا، زاگرس و البرز در معرض دید عموم قرار گرفته و به عنوان کامل ترین موزه در زمینه جمجمه و شاخ پستانداران محسوب می شود.

صادق زاده با اشاره به کار شاخص این موزه در زمینه استئولوژی و اسکلت سازی نمونه ها افزود: از سایر بخش های متنوع موزه می توان به آکواریوم با نمونه ماهی های آب شیرین، کارگاه تاکسیدرمی ، چایخانه و سفره خانه سنتی اشاره کرد.

وی با اشاره به همکاری موزه با سازمان دامپزشکی و محیط زیست و غربالگری تمامی نمونه ها خاطرنشان کرد: تاکنون با تمهیدات به عمل آمده هیچگونه نمونه آنفلوآنزا در میان پرندگان مشاهده نشده است و شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با فراغ بال و آسایش به بازدید از این مجموعه متنوع و ارزشمند بپردازند و لحظات خوب و ماندگاری را در کنار خانواده ها سپری کنند.
 
آمادگی موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برای میزبانی از شهروندان و میهمانان پایتخت
 

نظر شما