شناسهٔ خبر: 24674615 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| ۱۷۰ تن سیب و پرتقال در خراسان جنوبی توزیع شد

R41348/P1494/S6,56/CT11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۹ تن سیب درختی و ۱۳۱ تن پرتقال تنظیم بازار در سطح استان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی پور مطلق پیش از ظهر امروز در دهمین کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: قیمت هر کیلو تخم‌مرغ توزیعی در استان بین 6 هزار و 300 تا 6 هزار و 600 تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت میانگین کشوری هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 500 تومان است، بیان داشت: قیمت مرغ زنده در استان 5 هزار و 300 تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 400 تن مرغ منجمد طی یک ماه گذشته در استان توزیع و هم‌اکنون 375 تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است که در ایام نوروز نیز یک محموله 100 تنی در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

ولی‌پورمطلق با اشاره به اینکه 30 تن گوشت قرمز منجمد در سردخانه‌های استان وجود دارد، بیان داشت: سهمیه میوه تنظیم بازار استان 400 تن پرتقال و 200 تن سیب درختی است که پیش‌بینی می‌شود قبل از نوروز 70 درصد این میوه‌ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه قیمت میوه‌های طرح تنظیم بازار خراسان‌جنوبی از سطح مصوب کشور پایین‌تر است، افزود: توزیع میوه تنظیم بازار از 24 اسفندماه آغاز شده که تاکنون 39 تن سیب درختی و 131 تن پرتقال توزیع شده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: باید سلایق شخصی سازمانی را کنار گذاشته و تصمیمات عام تر اتخاذ شود که محقق کردن این امر اثرات بیشتری در پی دارد.

محمد حسینی افزود: تنظیم بازار یک مقوله چند وجهی است که دارای اجزا و بخش‎های تأثیر گذار است که اگر این بخش‌‏ها با یکدیگر هماهنگ نباشند و با یک نگاه واحد مسائل را دنبال نکنند تأثیرگذاری آن کم می‌باشد.

وی با بیان این که متأسفانه مردم چوب نگاه‏‌های چند گانه، اختلافات و سلیقه‌‏ای برخورد کردن را می‌‏خورند، تصریح کرد: اگر هماهنگی بین دستگاه‌‏های خدمات ‏رسان وجود داشته باشد کارآیی بیشتری خواهد داشت و همه ما مسئول هستیم و تمام این سازمان و تشکیلات برای کمک کردن به مردم ایجاد شده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمت کردن به مردم در کنار سلایق شخصی محقق نمی‎شود، اعلام کرد: در کمیسیون تنظیم بازار می‌‏توان به بسیاری از اقدامات که در پهنه خدمات دهی به جامعه وجود دارد پرداخت.

وی خواستار جامعیت بخش‎ها در تنظیم بازار شد و ادامه داد: تمام رفتارها بر مباحث مربوط به تنظیم بازار موثر است لذا باید هماهنگی بین تمام بخش‌‏ها صورت پذیرد تا اثرات ملموس‏تر باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در بسیاری از بخش‏‌ها نیاز به سرمایه به معنای هزینه کردن پول نیست و می‎توان بخش‎های مدیریتی را به نفع جامعه سوق داد و مدیریت کرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما