شناسهٔ خبر: 24673461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در گفت و گو با دیده بان ایران:

عملکرد یک ساله وزارت کشور در تامین امنیت ، آرام نمودن فضای کشور در جریان آشوب های دی ماه و برگزاری انتخابات مثبت بود

جبار کوچکی نژاد : رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان: در حوزه حوادث سیاسی داخلی اخیر کشور (تجمعات دی ماه و حادثه خیابان پاسداران) وزاررت کشور به خوبی توانست با اتخاذ تصمیم گیری هوشمندانه، گام مهمی در آرام نمودن جو جامعه بردارد. در نهایت نیز باید به دو انتخابات مهم و بی حاشیه شورای شهر ها و ریاست جمهوری اشاره کرد که خوشبختانه بدون درگیری و حاشیه ای به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -
دیده بان ایران: سال 96 یکی از سال هایی بود که در آن اتفاقات سیاسی و اجتماعی به سزایی برای کشور رقم خورد. از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری گرفته  تا تجمعات دی ماه و در نهایت اغتشاشات خیابان پاسداران. حال باید دید نمایندگان مجلس چه نمره ای به عملکرد این وزارتخانه مهم می دهند. 
 
اکثریت نمایندگان مجلس و گروه های سیاسی بر این باورند که عملکرد وزارت کشور در مجموع یک سال گذشته قابل قبول بوده است هماگونه پیشتر محمد باسط درازهی به دیده بان ایران گفت: "وزارت کشور از جمله وزارت خانه هایی است که حوزه کاری آن بسیار گسترده است.هماهنگ کردن شورای تامین که از چندین سازمان و نهاد تشکیل شده اند، برگزاری انتخابات بدون حاشیه، کنترل مناسب اغتشاشات و تجمعات دی ماه، عملکرد مناسب در انتخاب استانداران، تامین امنیت کشور و کنترل درست حادثه اخیر خیابان پاسداران از کارهای مهم و عملکرد مطلوب وزارت کشور در سال جاری بوده است."
 

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت، در خصوص اقدامات و عملکرد یک ساله اخیر وزارت کشور به خبرنگار دیده بان ایران گفت: سال 96 یکی از پرتلاطم ترین سال ها برای نظام و همچنین وزارت کشور چه از نظر مسائل داخلی و چه از نظر مسائل خارجی بود. در رابطه با  اقدامات این وزارت خانه باید گفت که وزیر کشور در عرصه تعیین استانداران در سال جاری عملکرد به جا و مناسبی را از خود نشان دادند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: در حوزه حوادث سیاسی داخلی اخیر کشور (تجمعات دی ماه و حادثه خیابان پاسداران) وزاررت کشور به خوبی توانست با اتخاذ تصمیم گیری هوشمندانه، گام مهمی در آرام نمودن جو جامعه بردارد. در نهایت نیز باید به دو انتخابات مهم و بی حاشیه شورای شهر ها و ریاست جمهوری اشاره کرد که خوشبختانه بدون درگیری و حاشیه ای به اتمام رسید. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات درمورد انتصابات "معاون اقتصادی" در وزارت کشور و تاثیرگزاری و یا عدم آن در اقتصاد جامعه اظهار کرد: مشکل اساسی و به روز کشور امروزه مشکل اقتصادی است. ضعف اقتصادی کشور نیز به دلیل در حوزه تولید و رکودی است که بر کشور حاکم شده است. حال با وجود انتصاب معاون اقتصادی در وزارت کشور و امورخارجه، لازم است این دو وزارت خانه اقدامات به سزایی در این زمینه ایجاد نموده و آن را از طریق رسانه ها به مردم اعلام نمایند.

کوچکی نژاد اضافه کرد: در این زمینه لازم است بستر و سرمایه گزاران را در بخش های خصوصی برای پذیرفتن پروژه های دولتی آماده کنند، سیستم ها و نظام های بانکی ثابت و مطابق اصول نظام باشد و دموکراسی های زائد  اداری از بین برد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما