شناسهٔ خبر: 24673440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یک دقیقه سکوت برای سالی که گذشت!

گروه اجتماعی ـ سال 96 آخرین ساعات خود را در حالی پشت سر می‌گذارد که آبستن حوادث زیادی بود.سالی که در حال اتمام است وقایع تلخ زیادی را با خود به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از فارس، سال 96 آخرین ساعات خود را در حالی پشت سر می‌گذارد که آبستن حوادث زیادی بود.سالی که در حال اتمام است وقایع زیادی را با خود به همراه داشت و باید به جرات گفت حوادث و رویدادهای غمباری را با خود به همراه داشت.
96 با تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و مردم به مانند همیشه باشکوه در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حاضر شدند اما 96 علاوه بر این دو رویداد مهم سیاسی حوادث تلخ و جانسوزی به همراه داشت.
13 اردیبهشت سال جاری یکی از حوادث تلخ در معدن یورت گلستان رخ داد و ریزش معدن موجب شد 44 نفر از کارگران، جان عزیز خود را از دست دهند و علاوه بر اینکه خانواده‌های آنها داغدار شد ملت ایران نیز در این حادثه شریک غم خانواده‌های داغدار و مردم گلستان بود.
اما حمله داعش به مجلس و حرم مطهر امام خمینی در 17 خرداد برابر با 12 رمضان دیگر رخداد تلخ سال 96 بود، در این حمله 17 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.
اما تلخی حوادث سال 96 به همین دو مورد نبود، خبر زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه، مردم را در شوک دیگری فرو برد. حادثه تلخی که 21 آبان ماه رخ داد و 620 نفر از مردم کرمانشاه و هموطنانمان را به کام مرگ کشاند.
مردم کرمانشاه و بازماندگان زلزله، زمستان سختی را در چادرها به سر کردند و بی‌شک ایام برای آنها به سختی گذشت، هر چند مردم ایران به مانند همیشه با انسان‌دوستی و نوع دوستی خود در کنار مردم غرب کشور بودند اما این حادثه بار دیگر رخت عزا بر تن ایران کرد.
آتش سوزی در میدان چاه نفت رگ سفید دیگر حادثه تلخ در سال 96 بود، حادثه‌ای که 7 آبان شروع شد و با 4 قربانی 5 دی ماه مهار شد. در این مدت تلاش‌های زیادی برای مهار آن شد و سرانجام پس از ماه‌ها، تلاش‌ها به ثمر نشست و مهار شد.
اما تجمع و اعتراض مردم به گرانی‌ها و وضعیت معیشتی رخدادی بود که در 7 دی ماه صورت گرفت و عده‌ای با سوء استفاده از خواسته و مطالبه به حق مردم با حمایت و پشتیبانی گروه‌های ضد انقلاب و خارج نشین آشوب کردند که مردم برای جلوگیری از سوء استفاده بیگانگان از مطالبه خود کوتاه آمدند.
اما حوادث تلخ سال 96 قصد تمام شدن نداشت و این بار دریا و آتش به کلکسیون مصیبت اضافه شد و ملت ایران را داغدار کرد، آتش کشتی سانچی را در میان اقیانوس آرام در برگرفت و بعد از یک مدت طولانی دریا سانچی را به قلب خود کشاند، حادثه تلخی که در 16 دی 32 نفر را با خود برد.
داغ سانچی هنوز بر دل بود و لباس سیاه زلزله کرمانشاه بر تن مردم خودنمایی می‌کرد که سقوط هواپیما تهران-یاسوج مردم را در اندوهی عمیق فرود برد.پرواز آسمان هرگز به زمین نرسید و مسافران آن آسمانی شدند.
هواپیمای آسمان در ارتفاعات دنا سقوط کرد و 66 مسافر و خدمه آن جان خود را از دست دادند، روزهای سخت عملیات در دنا دیگر از شمارش گذشته و هنوز که هنوز خانواده‌ها چشم انتظارند که پیکر فرزندانشان، مسافران بدون بازگشت را در آغوش بگیرند، عملیات سخت جست و جو تا یافتن آخر قطعه از پیکر جانباختگان این رویداد تلخ همچنان ادامه دارد.
این روزها که همه در تکاپوی خانه تکانی و فرا رسیدن سال نو هستند خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی چشم به راهند تا خبری از عزیزانشان دریافت کنند، آنها هنوز که هنوز منتظرند.
سال 96 پُر بود از این حوادث تلخ، رویدادهای جانسوز و این مصیبت‌های بزرگ، سال 96 با همه تلخی‌ها و مصیبت‌هایی که داشت در حال تمام شدن است و امیدواریم سال جدید پر باشد از خاطرات شیرین، حوادث فراموش نشدنی و رویدادهای ماندگار.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما