شناسهٔ خبر: 24673266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

منبرهای یک دقیقه‌ای؛

انتظار در کلام امام باقر(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ این انتظار چه مقامی است که امام باقر(عليه السلام) می‌فرماید «یکی از ارکان دین اسلام و یکی از شاخه‌های اعتقاد من، منتظر بودن برای صاحب‌الزمان(عج‌الله تعالی فرجه‌الشريف) است».

صاحب‌خبر -

انتظار در کلام امام باقر(ع)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در کتاب شریف کافی آمده است که شخصی آمد نزد امام باقر(عليه‌السلام) و عرض کرد: من راهم دور است و به این راحتی نمی‌توانم به محضر شما مشرف شوم و شما را زیارت کنم. حالا که بعد از مدت‌ها خدمتتان رسیدم سؤالی دارم؛ آقا جان عملی را یاد بدهید که کل دین در این عمل خلاصه شده باشد و وقتی این عمل را داشتم همه دین و مذهب تشیع را داشته باشم. عملی را به من یاد بدهید که بتوانم به وسیله آن مخالفین شیعه را جذب دینم کنم؛ عملی که خودتان به آن عقیده دارید.

امام باقر(عليه‌السلام) می‌فرمایند: «شهادت بده به وحدانیت خدا و محبت به علی بن‌ابیطالب(عليه السلام) و فرزندان ایشان و برائت بجوی از دشمنان امیرالمومنین(عليه السلام) و فرزندان ایشان و منتظر حضرت قائم(عج‌الله تعالی فرجه الشريف) باش».

در این موارد در واقع امام باقر(عليه السلام) دین خدا را معرفی کردند.

این انتظار چه مقامی است که امام باقر(عليه السلام) می‌فرماید «یکی از ارکان دین اسلام و یکی از شاخه‌های اعتقاد من پسر فاطمه(سلام الله عليها) منتظر بودن برای صاحب‌الزمان(عج‌الله تعالی فرجه الشريف) است».

ما باید وجودمان در زمان غیبت فقط برای امام زمانمان باشد. همه ما بلدیم و تا به حال بارها گفته‌ایم: «یا لیتنا کنا معک و نفوز فوزا عظیما» خب ما باید این را عملی کنیم.

سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدادادیان در هیئت آل کساء - خرداد 93

علیرضا برومند

نظر شما