شناسهٔ خبر: 24673254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست گروه‌های تجاری آمریکا از ترامپ برای عدم اعمال تعرفه تجاری علیه چین

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

انجمن‌های تجاری مهم آمریکا با ارسال نامه‌ای برای ترامپ از وی خواستند تا تصمیم خود برای اعمال تعرفه‌های تجاری علیه چین را لغو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارسال این نامه نخستین بار روز یکشنبه توسط روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده شده است. این نامه از سوی 45 گروه تجاری آمریکایی که برخی شرکت های بزرگ این کشور در آن عضویت دارند، به امضا رسیده است.

شرکت هایی مثل اپل، آلفابت، گوگل، والمارت و نایک از جمله امضاکنندگان این نامه به شمار می روند.

در این نامه آمده است: اعمال تعرفه های تجاری موجب آغاز یک زنجیره از واکنش ها خواهد شد که تبعات منفی زیادی برای اقتصاد آمریکا در پی خواهد داشت. این تعرفه ها موجب تشدید اقدامات تلافی جویانه ای می شود که می تواند تاثیرات مخربی بر کشاورزی، صادرات خدمات و کالای آمریکا داشته باشد و هزینه ها را برای مصرف کنندگان و کسب و کارهای آمریکایی افزایش دهد.

این نامه افزود: دولت ترامپ نباید به اقدامات و سیاست های غیرمنصفانه چین از طریق اعمال تعرفه و سایر تدابیری که به شرکت ها، کشاورزان مصرف کنندگان و سرمایه گذاران آمریکایی لطمه می زند، واکنش نشان دهد. مقام های آمریکایی باید با شرکای همفکر و هم نظر خود همکاری کنند تا با نگرانی های مشترک در قبال سیاست های تجاری و سیاست های سرمایه گذاری چین مقابله نمایند.

این نامه در ادامه افزود: تعرفه های یکجانبه آمریکا تنها موجب جدا شدن ایالات متحده از متحدانش شده و مانعی برای اقدام موثر و مشترک در برابر چالش های ناشی از سیاست های تجاری و سرمایه گذاری چین خواهد بود.

بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی، رابرت لایتهایزر نماینده تجاری امریکا بسته ای به ارزش 30 میلیارد دلار برای اعمال تعرفه های تجاری علیه چین به ترامپ پیشنهاد داده است ولی رئیس جمهور آمریکا خواستار افزایش این رقم شده است.

کسری تجاری آمریکا با چین طی سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده است. ترامپ رسما از چین خواسته است تا این رقم را 100 میلیارد دلار کاهش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما