شناسهٔ خبر: 24672930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خدمات‌رسانی 1500 نیروی امدادی به مسافران نوروزی در خوزستان

اجتماعی ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 1500 نفر از جوانان و امدادگران این جمعیت در طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خوزستان، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان در نوروز 97 اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در راستای وظایف بشردوستانه و نوع دوستانه خود هر ساله با شروع ایام نوروز اقدام به برپایی ایستگاه‌های امدادی و پایگاه‌های سلامت و ایمنی مسافران نوروزی نوروزی می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 به مدت 20 روز در سراسر استان اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه امسال طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان و طرح نیابت را در حوزه داوطلبان داریم، گفت: در حوزه امداد و نجات 20 پست ثابت، 22 پست موقت و 570 امدادگر، 42 آمبولانس، 30 خودروی امدادی و 15 خودروی نجات، 5 دستگاه موتورلانس و 7 موتورسیکلت امدادی در خدمات رسانی به مسافران نوروزی مشارکت دارند.

خدادادی ادامه داد: همچنین یک هزار نفر از جوانان عضو هلال احمر خوزستان با برپایی 32 پست ثابت و 7 پست سیار در قالب طرح ملی ایمنی و نجات مسافران نوروزی مشارکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم درمانگاه‌های سیار و موقت نوروزی برپا می‌شود و پیش بینی می‌کنیم بتوانیم به بیش از 5 میلیون مسافر نوروزی خدمات رسانی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 2 درمانگاه ویژه راهیان نور در فکه و دهلاویه با 6 پزشک، 10 پرستار و 12 امدادگر در ایام نوروز به مسافران نوروزی و زائران راهیان نور خدمت رسانی می‌کنند.

خدادادی تصریح کرد: داوطلب یاران امداد و نجات هم در پست‌های سه گانه آبادان، خرمشهر و اندیمشک به همراه پزشکان داوطلب با استقرار در این مبادی مسافران و بیماران را به صورت سرپایی ویزیت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای کمپین نه به تصادفات و و برنامه بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به بهرفت از سوی هلال احمر، افزود: این دو برنامه در راستای تسکین آلام بشری در زمینه فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی ایمن و کاهش آمار تصادفات و تلفات اجرا می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ارتباط و تذکر لسانی با رانندگان، توزیع لوح‌های فشرده آموزشی، پمفلت‌ها و بروشورهای نوروزی جزئیات برنامه ملی بهرفت است.

خدادادی در پایان با اشاره به طرح سحاب که سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه است، بیان کرد: در این طرح هم داوطلبان با دوچرخه به مراکزی که مسافران نوروزی اسکان یا تجمع می‌کنند مراجعه و نیازهای آنها را برطرف می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما