شناسهٔ خبر: 24672810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حائری‌زاده:

برنامه‎ریزی باعث تقویت اراده و قدرت تصمیم‎گیری می‎شود

ابنا

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه برنامه‏ریزی باعث تقویت اراده و قدرت تصمیم‏گیری می‏شود، گفت: با برنامه‏‌ریزی انسان یاد می‏گیرد که برای رسیدن به اهداف زندگی، باید صبور باشد و در برابر سختی‏ها مقاومت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌‏ریزی باعث تقویت اراده و قدرت تصمیم‏گیری می‏شود، گفت: با برنامه‏ریزی انسان یاد می‏گیرد که برای رسیدن به اهداف زندگی، باید صبور باشد و در برابر سختی‏ها مقاومت کند.

حجت الاسلام حائری‏‌زاده در ویژه برنامه‏‌های سخنرانی حرم مطهر رضوی که قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه مادیات، خوشبختی نمی‏ آورد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن‏ کریم به افرادی چون قارون اشاره کرده که پول‏های زیادی هم داشتند ولی خوشبختی را درک نکردند.

وی افزود: انسان مومن باید به دنبال خوشبختی واقعی که نوعی موفقیت است، باشد، این راه از طریق عبودیت و شکر خالق هستی حاصل می‏شود.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: در قرآن کریم و روایات اهل‏بیت(ع) موارد زیادی ذکر شده است که زمینه آرامش را برای انسان معرفی می‏کند، به عنوان مثال در روایتی اهل‏بیت(ع) می‏فرمایند که در زندگی مشترک، همسر موافق و هم‏سو آرامش را به ارمغان می‏آورد، البته همه زوج‏ها باید با صبر و کم‏توقعی زندگی را بر خود و همسرشان آسان کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از تجمل‏گرایی ‏ها و توجه به جهزیه و تالار‏های گران‏قیمت، زمینه ازدواج را برای زوج‏های جوان سخت کرده و همین تفکر و روحیه تجمل‏گرایی بعد از ازدواج نیز دوباره برای اهل خانواده مشکل ایجاد می‏کند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه رضایت خدا را جلب کردن، موفقیت و خوشبختی حقیقی به‏شمار می‏رود، اشاره کرد: به طور کلی انسان باید برای زندگی خویش برنامه‏ریزی داشته باشد، برنامه ‏ریزی مراحل رسیدن به هدف‏های‏تان را به شما نشان خواهد داد. چنانچه تاکنون رسیدن به هدف برای شما غیر ممکن و دست نیافتنی بوده، شاید به این دلیل است که شما هیچ طرح و برنامه‏ای برای رسیدن به آن‌ها آماده نکرده‏اید.

وی گفت: برنامه ‏ریزی باعث تقویت اراده و قدرت تصمیم‏ گیری می‏شود. با برنامه ‏ریزی کم‏کم یاد می‏گیریم که برای رسیدن به اهداف زندگی، باید صبور باشیم و مرحله به مرحله مسیر را طی کنیم و در برابر سختی‏ها مقاومت نماییم.

وی افزود: با برنامه‏ ریزی کنترل زندگی را در دستان خود می‏گیریم. همین امکان کنترل بسیاری از وقایع، می‏تواند آرامش عظیمی برای ما به ارمغان بیاورد؛ در مقابل بی‏برنامگی به شدت می‏تواند مایوس کننده باشد، چرا که اتفاقات آینده، همگی غیرقابل پیش‏‌بینی خواهند بود.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما