شناسهٔ خبر: 24672251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق/

اردوغان پس از ۷۱ روز جنایت به آرزوی خود رسید/ تخریب آثار تاریخی و ذبح شهروندان پس از سقوط عفرین+ تصاویر و نقشه میدانی

پس از اشغال شهر عفرین و تضعیف شدید روحیه نیروهای شبه نظامی کرد، تمامی مناطق حومه غربی عفرین سقوط و به اشغال نیروهای ارتش ترکیه درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از شمال استان حلب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از حدود ۲۰ ساعت درگیری سنگین توانستند با پشتیبانی جنگنده ها، شهر عفرین را به طور کامل اشغال کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از حبس هزاران تن از مردم در شهر عفرین خبر داد و گفت: به دلیل حجم حملات هوایی، شهروندان زیادی امکان پناه آوردن به شهرک های نبل و الزهرا از دست دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی همزمان با ورود به شهر عفرین، در اقدامی وحشیانه، آثار تاریخی را تخریب و همچنین تعدادی از شهروندان را قتل عام کردند.

**برای دیدن نقشه در  اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

شبه نظامیان کرد از بیم کشته شدن از طریق روستاهای « طورنده، جدیده، عین داره، کیمار و ...» در حومه جنوبی عفرین به سمت منطقه «تل رفعت» عقب نشینی کردند؛ همزمان روستاهای شرقی شیخ الحدید و شمالی جندیرس از جمله «حاج حسنلی، کوخری، قنطره، سیلو و ...» یکی پس از دیگری سقوط کردند.

به گزارش مشرق، پس از اشغال شهر عفرین و تضعیف شدید روحیه نیروهای شبه نظامی کرد، تمامی مناطق حومه غربی عفرین سقوط و به اشغال نیروهای ارتش ترکیه درآمد؛ تا کل مناطق کردنشین شمال استان حلب از کنترل شبه نظامیان خارج شود.

شبه نظامیان کُرد در جریان درگیری های سه روز  در حومه شهر عفرین موفق شدند، «مدحت دونجی»، فرمانده پیاده نظام ارتش ترکیه را به شدت زخمی کنند؛ این فرمانده ارتش ترکیه ساعاتی قبل به دلیل شدت جراحات، کشته شد.

**برای دیدن نقشه در  اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

منابع میدانی مشرق در شهرک های نبل و الزهرا اعلام کردند، کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از حدود 100 خودروی نفربر و زرهی به همراه دهها نیروهای نظامی و تجهیزات پیشرفته دیگر به سمت شهرک و ارتفاعات «عندان» در جنوب شهرک های نبل و الزهراء موضع گرفتند؛ چند کاروان دیگر ارتش ترکیه به مناطق «بابیص و کفرحمره» در غرب شهر حلب رسیده اند.

با اعزام کاروان های نظامی به حومه شهرک های نبل و الزهرا،  نیروهای مردمی دو شهرک به حالت آماده باش درآ مده اند؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه قصد دارد با استحکام مواضع خود از احتمال انجام عملیات نیروهای مقاومت و سوری در غرب استان جلوگیری کند.

نظر شما