شناسهٔ خبر: 24672136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استفاده از فرصت معنوی اعتکاف برای رسیدگی به خود/بیش از ۳۰۰ مسجد در کرمان پذیرای معتکفین

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تأکید کرد: از فرصت معنوی سه روزه اعتکاف که امسال مصادف با تعطیلات نوروز هم هست، برای رسیدگی با خود و ارتباط قلبی با خداوند در جهت رشد و بالندگی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی دوست محمدی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برپایی سنت معنوی اعتکاف رجبیه که مصادف با روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین جاری است؛ اعتکاف را از رویش های انقلاب اسلامی خواند و افزود: برای برگزاری این آئین از قبل برنامه ریزی کردیم.

 

وی با اشاره به تعطیلی منتهی به ایام اعتکاف اظهار داشت: به همین دلیل، نام نویسی در مرکز استان از ۲۰ اسفند و به صورت اینترنتی انجام شده و در شهرستان ها نیز به تبع، این امر صورت گرفته و با همکاری تبلیغات اسلامی، ادارات اوقاف و دفاتر ائمه جمعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دوست محمدی با بیان اینکه سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در ۳۷۲ مسجد استان و با حضور قریب ۵۰ هزار نفر برگزار شد؛ پیش بینی امسال را نیز تقریباً همین تعداد ذکر کرد و افزود: در شهر کرمان تاکنون حدود سه هزار نفر ثبت نام کردند.

 

وی ادامه داد: تقریباً ۲۳ مسجد در مرکز استان برای معتکفین در نظر گرفته شده که مسجد جامع برای برادران، مسجد امام(ره)برای خواهران، مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر، مسجد امام سجادعلیه السلام شهرک شهید قندی ( بلوار قدس)مسجد سیدالشهداءعلیه السلام خیابان مدیریت و... از آن جمله است.

 

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در کنار برنامه های فرهنگی برای معتکفین، سال گذشته در ۵۰ مسجد استان مباحث سواد فضای مجازی؛ فرصت ها و تهدیدها را با حضور کارشناسان داشتیم که امسال نیز ادامه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: از فرصت معنوی سه روزه اعتکاف که امسال مصادف با تعطیلات نوروز هم هست، برای رسیدگی با خود و ارتباط قلبی با خداوند در جهت رشد و بالندگی استفاده کنیم.

 

 

نظر شما