شناسهٔ خبر: 24671779 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی خبر داد:

اعزام نورزوي بيش از ۶۰ كاروان دانشگاهيان به عتبات عاليات

خبرگزاری شبستان: رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از اعزام بيش از ۶۰ كاروان دانشگاهيان به عتبات عاليات در نوروز ۱۳۹۷ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد رضا فقيهي؛رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: در هجدهمين دوره اعزام دانشجويان و دانشگاهيان به عتبات بيش از 95 هزار نفر ثبت نام كردند كه از اين تعداد 17 هزار نفر تا اواسط ارديبهشت به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: با توجه به مشغله‌هاي اساتيد دانشگاه ها، كاروان‌هاي نوروزي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان بيشتر از ميان اساتيد انتخاب شده‌اند و در مجموع بيش از 60 كاروان از دانشگاهيان در ايام نوروز به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.

وي از برگزاري جلسه آموزشي و توجيهي براي زائران عتبات يك هفته قبل از اعزام به سفر خبر داد و افزود: علاوه بر همايش استاني، جلسه آموزشي با حضور اعضاي كاروان‌هاي اعزامي حدود يك هفته قبل از سفر در استان ها برگزار مي‌شود.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: زائرين دانشگاهي سه‌شب در نجف اشرف، سه‌شب در كربلاي معلي و يك‌شب در كاظمين اقامت خواهند داشت و به منظور بهره‌برداري بيشتر زائرين از سامرا و كاظمين، درصدد هستيم تعداد روزهاي سفر در كاظمين را افزايش دهيم.

حجت الاسلام والمسلمین فقيهي يادآور شد: با همكاري سازمان حج و زيارت و شركت شمسا مطلوب‌ترين هتل‌هاي موجود در عراق براي زائرين دانشگاهي تدارك ديده شده است. همچنين با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و همكاري بعثه مقام معظم رهبري در عراق، برنامه‌هاي فرهنگي و زيارتي ويژه‌اي براي كاروان‌هاي دانشگاهي برگزار می شود.

نظر شما