شناسهٔ خبر: 24671681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج خبر از شهرستان های ابرکوه، مهریز ، خاتم، یزد و بافق

یزد- ایرنا - استقرار 2 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی هلال احمر در ابرکوه ،پدران شهیدان قدرتی به فرزندان خود پیوست، توصیه های دادستان خاتم به مردم در رعایت نکات ایمنی ایام نوروز، تجلیل از خیر زراچی و کشف بیش از سه تن لیموی قاچاق در بافق از جمله خبرهای روز دوشنبه استان یزد است.

صاحب‌خبر -

رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی 2 پایگاه راهنمای مسافران و امداد و نجات این جمعیت در این شهرستان مستقر شد.
خلیل اکرمی به ایرنا افزود: پایگاه سیار شهید عبدالرحمن حیدری در مسیر ورودی استان یزد در مسجد خاتم الانبیا (ص) مستقر است.
وی گفت: همچنین پایگاه سیار امداد و نجات شهید محمد دهقان در مسجد امام خمینی (ره) کیلومتر 15 جاده ابرکوه به دهشیر شهرستان تفت مستقر شد.
اکرمی با بیان اینکه این طرح تا 14فروردین ادامه دارد، بیان کرد: در طرح امداد نجات 20 نفر از اعضای فعال شاخه جوانان جمعیت برای راهنمایی مسافران نوروزی و 50 نفر نجاتگر نیز برای امداد رسانی همکاری دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه از راهنمایی 20 هزار و 804 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی 96 در مبادی ورودی این شهرستان از استان های فارس و یزد خبر داد.
وی تصریح کرد: در نوروز 97 برقراری پست امداد و نجات جاده ای و آماده باش نیروهای امداد و نجات با تجهیزات کامل از دیگر فعالیت هاست .
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئولان ابرکوه از سه ماه قبل برنامه ریزی ها را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آغاز کردند و در این ارتباط علاوه بر 30 مرکز رفاهی برای اسکان مسافران که شامل 13 مدرسه توسط آموزش و پرورش است، خانه های بوم گردی ، مهمان سراهای اداره ها و نهادها و امامزادگان با ظرفیت 2 هزار نفر در شب مهیا کردند.
در طرح آرامش بهاری در نوروز 97 زمینه پذیرش 60 هزار زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان فراهم شده است.
فرماندار ابرکوه نیز به ایرنا گفته بود: این شهرستان یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با تشکیل و شروع به کار12کمیته ستاد تسهیلات نوروزی ، آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به این منطقه فراهم است.
محمد کاظمی نسب این کمیته ها را اسکان و رفاه، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، محیط زیست، انتظامی، امنیتی و ترافیک و ...ذکر کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران برنامه ریزی های خوبی هم انجام شده است.
فرماندار ابرکوه و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان خاطر نشان کرد: توزیع بیش از 25 هزار نسخه نقشه گردشگری و همچنین معرفی ابرکوه در نشریه محلی به مسافران برای بازدید از جاذبه های دیدنی ، تاریخی و طبیعی از دیگر خدمات قابل ارائه شده به مسافران نوروزی خواهد بود.
به گفته وی در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند، 98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی ابرکوه دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی و بقیه مربوط به دیگر آثار بود.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه ساله مسافران و زائر امام رضا(ع) از طریق این شهرستان به مشهد مقدس سفر می کنند.
ابرکوه با 53 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

**
اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اعلام کرد که مرحوم بمانعلی پدر شهیدان حسنعلی و محمدرضا قدرتی پس از سال ‌ها تحمل فراق فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم عصر یکشنبه از روضه رضوان تا امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار و در گلزار شهدای بشنیغان دفن شد.
همچنین حجت الاسلام علیرضا اعرافی امام جمعه میبد و کمال دهقانی فیروز آبادی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه های جداگانه رحلت آن مرحوم تسلیت گفتند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

**
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: مردم با توجه به تعطیلات نوروزی باید بعضی از نکات ایمنی را بیشتر توجه کنند.
ابوالفضل توکلی در گفت و گو با ایرنا یکی از مهمترین نکات ایمنی را توجه به بحث حفاظت از منازل و مراقبت وسایل عنوان کرد و افزود: مردم با توجه به تعطیلات سال نو مشغول دید و بازدید از اقوام شان هستند، این امر باعث می شود تا منازل آنها در برخی ساعت ها و روزها خالی باشد .
وی اضافه کرد: گرچه امنیت خوبی در شهرستان برقرار است، اما سرقت زیادی در سال جاری گزارش نشد، همشهریان مراقب باشند تا منازلشان از نظر حفاظتی شرایط مناسبی داشته باشد و هنگام خروج نکات ایمنی را رعایت و پنجره ها را باز نگذارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر مسافرت است، فرد معتمدی به منزل سرکشی کند، یک عدد لامپ را روشن بگذارند تا منزل روشنایی لازم داشته باشد.
وی همچنین در توصیه به اصناف اظهار داشت: اگر مغازه در ایام عید تعطیل است، اشیای گران بها در جای امنی قرار داده شود و اشیا قیمتی را در گاو صندوق قرار دهند یا اگر قرار هست مسافرت بروند نزد افراد معتمد بسپارند.
توکلی اضافه کرد: در ایام عید به هیچ عنوان به سارقان و متهمان سابقه دار مرخصی داده نمی شود، پلیس آگاهی نظارت را در خصوص این افراد بیشتر اعمال می کنند ولی همشهریان به این نکته توجه کنند، ابتدا از اموال خود مواظبت کنند که با مشکلی مواجه نشوند.
وی همچنین فضای مجازی را یکی از چالش های جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: اگر پیگیر اخبار باشیم، می بینیم که همیشه در مورد فواید و مضرات فضای مجازی صحبت می شود از بعد امنیتی که بگذریم در بعد خانوادگی در روابط بین افراد نمی توانیم آن را به طور کامل حذف کنیم افراد نمی توانند خودشان را از پیشرفت اطلاعات دور نگه دارند.
وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین معایبی که در فضای مجازی با آن روبرو هستیم ، دسترسی کودکان و فرزندان به آن هست گوشی های اندروید در اختیار همه قرار دارد به هر حال مورد استفاده قرار می گیرد.
توکلی یادآور شد: والدین توجه کنند، اگر آموزش های لازم را به فرزندان خود ندهند ممکن است آنها با مشکل مواجه شوند.
این مسئول قضایی عنوان کرد: فضای مجازی با فضای حقیقی فاصله هایی دارد، افراد می توانند با هویت های غیرواقعی و حتی بر خلاف آنچه هستند خود را معرفی و باعث فریب افراد شوند.
وی گفت: این آسیب ها می تواند برای دختران جدی تر باشد چرا که آنها وارد رابطه عاطفی می شوند و در واقع با کسی که نمی شناسند یا اصلا اطلاعاتی از فرد ندارند،رابطه عاطفی برقرار و مشکل حادی را به وجود می آورد و در واقع ضربه های احساسی که فرد می خورد را نمی شود، جبران کرد.
وی یادآور شد: وظیفه ماست، به فرزندان خود آموزش بدهیم، اگر قرار هست در فضای مجازی فعالیت کنند حتما با شخصی که در ارتباط هستند مطمئن و بدانند چکار انجام می دهند تا با مشکل مواجه نشوند همچنین اطلاعات شخصی را در اختیار افراد قرار ندهند.
توکلی ادامه داد: مردم عکس و فیلم های شخصی زندگی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد گرچه پلیس فتا فعالیت دارد اما زمانی فیلم یا عکسی از خانواده منتشر شد ضربه هایی که وارد می شود که قابل جبران نیست.
این مسئول تصریح کرد: وظیفه ماست، آموزش های لازم را به فرزندان خود بدهیم که بخاطر عدم آگاهی یا ندانستن مشکلات و آسیب های اجتماعی گرفتار نشوند.
وی در ادامه معضل اعتیاد را مهم خواند و افزود: بحثی که الان مورد توجه در مجمعوعه قضایی است، پیشگیری است، نباید اجازه داد،فرد معتاد شود و هزینه هایی سنگین را به جامعه تحمیل کند.
وی عنوان کرد: نقش خانواده در این زمینه پررنگ است، باید به فرزندان خود آموزش بدهیم، عیبی که وجود دارد، بچه ها مهارت نه گفتن را نمی دانند و در مواجهه با افرادی که سر راه آنها قرار می گیرند قدرت نه گفتن را ندارند و نه نمی گویند.
توکلی خاطرنشان ساخت: وظیفه ما و خانواده هاست که آنها را با انوع مواد مخدر آشنا کنیم و مضراتی که در کمین مصرف کننده مواد هست آموزش بدهیم و به نحوی آمادگی جسمی و روحی را برای فرزندانمان به وجود بیاوریم.
وی بیان کرد: اگر هر خانواده آموزش های لازم را به بچه های خود ارائه بدهد قطعا در مبارزه با مواد مخدر کمک بسیار خوبی می کند.
وی همچنین استفاده از روانگردان ها را دیگر معضل دانست و گفت: آمار رشد مصرف روانگردان در بین زنان نسبت به مردان بیشتر است، آنهم به خاطر باورهای غلطی که در میان این قشر وجود دارد.
وی این باورهای غلط را لاغری، کاهش وزن و تناسب اندام و زیبایی پوست عنوان کرد و گفت: آنها بدون اینکه مطلع باشند مواد روانگردان مصرف می کنند و مشکلی که در آینده با آن مواجه می شوند پس از یک دوره مصرف به وجود می آید.
وی عنوان داشت: اگر مادر خانواده به روانگردان اعتیاد پیدا کند قطعا آسیب هایی که به خانواده وارد می شود خیلی بیشتر است، زیرا نقش اصلی که مادر در خانواده دارد اگر زیر سوال برود مشکلات بیشتر می شود.
دادستان عمومی و انقلاب خاتم عنوان داشت: باید در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر آموزش های لازم را هم در اختیار خانواده ها قرار داد و با حضور در مدارس و در محیط های آموزشی جاهایی که بیشتر با قشر جوان سر و کار دارند و به نحوی با آموزش هایی که ارائه می شود، ایمن سازی را در جامعه ایجاد کنیم تا در آینده اگر جایی با پیشنهاد مصرف مواد مخدر مواجه شدند به راحتی گرفتار مواد نشوند .
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلو متری از جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
جشن دانش آموختگی 65دانشجوی دانشگاه پیام نور شهر زارچ از توابع شهرستان یزد در مراسمی با حضور تعدادی از مسئولان دانشگاه و دانشجویان برگزار شد.
در این مراسم از محمد اقبالی که در ساخت ساختمان دانشگاه مشارکت داشت، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

**
فرمانده انتظامی بافق گفت: سه تن و ۶۴۰ کیلوگرم لیمو خشک قاچاق به ارزش 540 میلیون ریال در این شهرستان کشف شد و 2نفر متهم در این ارتباط بازداشت شدند.
سرهنگ محمد کمالی اظهار کرد : ماموران پلیس آگاهی با همکاری کارکنان پاسگاه انتظامی راه آهن بافق در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز و در پی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با معضل قاچاق، محموله یادشده را در بازرسی از یک دستگاه کامیون به دست آوردند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7540/ 7536 / 7534 / 7543 / 2047/

انتهای پیام /*

رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی 2 پایگاه راهنمای مسافران و امداد و نجات این جمعیت در این شهرستان مستقر شد.
خلیل اکرمی به ایرنا افزود: پایگاه سیار شهید عبدالرحمن حیدری در مسیر ورودی استان یزد در مسجد خاتم الانبیا (ص) مستقر است.
وی گفت: همچنین پایگاه سیار امداد و نجات شهید محمد دهقان در مسجد امام خمینی (ره) کیلومتر 15 جاده ابرکوه به دهشیر شهرستان تفت مستقر شد.
اکرمی با بیان اینکه این طرح تا 14فروردین ادامه دارد، بیان کرد: در طرح امداد نجات 20 نفر از اعضای فعال شاخه جوانان جمعیت برای راهنمایی مسافران نوروزی و 50 نفر نجاتگر نیز برای امداد رسانی همکاری دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه از راهنمایی 20 هزار و 804 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی 96 در مبادی ورودی این شهرستان از استان های فارس و یزد خبر داد.
وی تصریح کرد: در نوروز 97 برقراری پست امداد و نجات جاده ای و آماده باش نیروهای امداد و نجات با تجهیزات کامل از دیگر فعالیت هاست .
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئولان ابرکوه از سه ماه قبل برنامه ریزی ها را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آغاز کردند و در این ارتباط علاوه بر 30 مرکز رفاهی برای اسکان مسافران که شامل 13 مدرسه توسط آموزش و پرورش است، خانه های بوم گردی ، مهمان سراهای اداره ها و نهادها و امامزادگان با ظرفیت 2 هزار نفر در شب مهیا کردند.
در طرح آرامش بهاری در نوروز 97 زمینه پذیرش 60 هزار زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان فراهم شده است.
فرماندار ابرکوه نیز به ایرنا گفته بود: این شهرستان یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با تشکیل و شروع به کار12کمیته ستاد تسهیلات نوروزی ، آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به این منطقه فراهم است.
محمد کاظمی نسب این کمیته ها را اسکان و رفاه، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، محیط زیست، انتظامی، امنیتی و ترافیک و ...ذکر کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران برنامه ریزی های خوبی هم انجام شده است.
فرماندار ابرکوه و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان خاطر نشان کرد: توزیع بیش از 25 هزار نسخه نقشه گردشگری و همچنین معرفی ابرکوه در نشریه محلی به مسافران برای بازدید از جاذبه های دیدنی ، تاریخی و طبیعی از دیگر خدمات قابل ارائه شده به مسافران نوروزی خواهد بود.
به گفته وی در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند، 98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی ابرکوه دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی و بقیه مربوط به دیگر آثار بود.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه ساله مسافران و زائر امام رضا(ع) از طریق این شهرستان به مشهد مقدس سفر می کنند.
ابرکوه با 53 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

**
اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اعلام کرد که مرحوم بمانعلی پدر شهیدان حسنعلی و محمدرضا قدرتی پس از سال ‌ها تحمل فراق فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم عصر یکشنبه از روضه رضوان تا امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار و در گلزار شهدای بشنیغان دفن شد.
همچنین حجت الاسلام علیرضا اعرافی امام جمعه میبد و کمال دهقانی فیروز آبادی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه های جداگانه رحلت آن مرحوم تسلیت گفتند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

**
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: مردم با توجه به تعطیلات نوروزی باید بعضی از نکات ایمنی را بیشتر توجه کنند.
ابوالفضل توکلی در گفت و گو با ایرنا یکی از مهمترین نکات ایمنی را توجه به بحث حفاظت از منازل و مراقبت وسایل عنوان کرد و افزود: مردم با توجه به تعطیلات سال نو مشغول دید و بازدید از اقوام شان هستند، این امر باعث می شود تا منازل آنها در برخی ساعت ها و روزها خالی باشد .
وی اضافه کرد: گرچه امنیت خوبی در شهرستان برقرار است، اما سرقت زیادی در سال جاری گزارش نشد، همشهریان مراقب باشند تا منازلشان از نظر حفاظتی شرایط مناسبی داشته باشد و هنگام خروج نکات ایمنی را رعایت و پنجره ها را باز نگذارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر مسافرت است، فرد معتمدی به منزل سرکشی کند، یک عدد لامپ را روشن بگذارند تا منزل روشنایی لازم داشته باشد.
وی همچنین در توصیه به اصناف اظهار داشت: اگر مغازه در ایام عید تعطیل است، اشیای گران بها در جای امنی قرار داده شود و اشیا قیمتی را در گاو صندوق قرار دهند یا اگر قرار هست مسافرت بروند نزد افراد معتمد بسپارند.
توکلی اضافه کرد: در ایام عید به هیچ عنوان به سارقان و متهمان سابقه دار مرخصی داده نمی شود، پلیس آگاهی نظارت را در خصوص این افراد بیشتر اعمال می کنند ولی همشهریان به این نکته توجه کنند، ابتدا از اموال خود مواظبت کنند که با مشکلی مواجه نشوند.
وی همچنین فضای مجازی را یکی از چالش های جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: اگر پیگیر اخبار باشیم، می بینیم که همیشه در مورد فواید و مضرات فضای مجازی صحبت می شود از بعد امنیتی که بگذریم در بعد خانوادگی در روابط بین افراد نمی توانیم آن را به طور کامل حذف کنیم افراد نمی توانند خودشان را از پیشرفت اطلاعات دور نگه دارند.
وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین معایبی که در فضای مجازی با آن روبرو هستیم ، دسترسی کودکان و فرزندان به آن هست گوشی های اندروید در اختیار همه قرار دارد به هر حال مورد استفاده قرار می گیرد.
توکلی یادآور شد: والدین توجه کنند، اگر آموزش های لازم را به فرزندان خود ندهند ممکن است آنها با مشکل مواجه شوند.
این مسئول قضایی عنوان کرد: فضای مجازی با فضای حقیقی فاصله هایی دارد، افراد می توانند با هویت های غیرواقعی و حتی بر خلاف آنچه هستند خود را معرفی و باعث فریب افراد شوند.
وی گفت: این آسیب ها می تواند برای دختران جدی تر باشد چرا که آنها وارد رابطه عاطفی می شوند و در واقع با کسی که نمی شناسند یا اصلا اطلاعاتی از فرد ندارند،رابطه عاطفی برقرار و مشکل حادی را به وجود می آورد و در واقع ضربه های احساسی که فرد می خورد را نمی شود، جبران کرد.
وی یادآور شد: وظیفه ماست، به فرزندان خود آموزش بدهیم، اگر قرار هست در فضای مجازی فعالیت کنند حتما با شخصی که در ارتباط هستند مطمئن و بدانند چکار انجام می دهند تا با مشکل مواجه نشوند همچنین اطلاعات شخصی را در اختیار افراد قرار ندهند.
توکلی ادامه داد: مردم عکس و فیلم های شخصی زندگی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد گرچه پلیس فتا فعالیت دارد اما زمانی فیلم یا عکسی از خانواده منتشر شد ضربه هایی که وارد می شود که قابل جبران نیست.
این مسئول تصریح کرد: وظیفه ماست، آموزش های لازم را به فرزندان خود بدهیم که بخاطر عدم آگاهی یا ندانستن مشکلات و آسیب های اجتماعی گرفتار نشوند.
وی در ادامه معضل اعتیاد را مهم خواند و افزود: بحثی که الان مورد توجه در مجمعوعه قضایی است، پیشگیری است، نباید اجازه داد،فرد معتاد شود و هزینه هایی سنگین را به جامعه تحمیل کند.
وی عنوان کرد: نقش خانواده در این زمینه پررنگ است، باید به فرزندان خود آموزش بدهیم، عیبی که وجود دارد، بچه ها مهارت نه گفتن را نمی دانند و در مواجهه با افرادی که سر راه آنها قرار می گیرند قدرت نه گفتن را ندارند و نه نمی گویند.
توکلی خاطرنشان ساخت: وظیفه ما و خانواده هاست که آنها را با انوع مواد مخدر آشنا کنیم و مضراتی که در کمین مصرف کننده مواد هست آموزش بدهیم و به نحوی آمادگی جسمی و روحی را برای فرزندانمان به وجود بیاوریم.
وی بیان کرد: اگر هر خانواده آموزش های لازم را به بچه های خود ارائه بدهد قطعا در مبارزه با مواد مخدر کمک بسیار خوبی می کند.
وی همچنین استفاده از روانگردان ها را دیگر معضل دانست و گفت: آمار رشد مصرف روانگردان در بین زنان نسبت به مردان بیشتر است، آنهم به خاطر باورهای غلطی که در میان این قشر وجود دارد.
وی این باورهای غلط را لاغری، کاهش وزن و تناسب اندام و زیبایی پوست عنوان کرد و گفت: آنها بدون اینکه مطلع باشند مواد روانگردان مصرف می کنند و مشکلی که در آینده با آن مواجه می شوند پس از یک دوره مصرف به وجود می آید.
وی عنوان داشت: اگر مادر خانواده به روانگردان اعتیاد پیدا کند قطعا آسیب هایی که به خانواده وارد می شود خیلی بیشتر است، زیرا نقش اصلی که مادر در خانواده دارد اگر زیر سوال برود مشکلات بیشتر می شود.
دادستان عمومی و انقلاب خاتم عنوان داشت: باید در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر آموزش های لازم را هم در اختیار خانواده ها قرار داد و با حضور در مدارس و در محیط های آموزشی جاهایی که بیشتر با قشر جوان سر و کار دارند و به نحوی با آموزش هایی که ارائه می شود، ایمن سازی را در جامعه ایجاد کنیم تا در آینده اگر جایی با پیشنهاد مصرف مواد مخدر مواجه شدند به راحتی گرفتار مواد نشوند .
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلو متری از جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
جشن دانش آموختگی 65دانشجوی دانشگاه پیام نور شهر زارچ از توابع شهرستان یزد در مراسمی با حضور تعدادی از مسئولان دانشگاه و دانشجویان برگزار شد.
در این مراسم از محمد اقبالی که در ساخت ساختمان دانشگاه مشارکت داشت، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

**
فرمانده انتظامی بافق گفت: سه تن و ۶۴۰ کیلوگرم لیمو خشک قاچاق به ارزش 540 میلیون ریال در این شهرستان کشف شد و 2نفر متهم در این ارتباط بازداشت شدند.
سرهنگ محمد کمالی اظهار کرد : ماموران پلیس آگاهی با همکاری کارکنان پاسگاه انتظامی راه آهن بافق در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز و در پی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با معضل قاچاق، محموله یادشده را در بازرسی از یک دستگاه کامیون به دست آوردند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7540/ 7536 / 7534 / 7543 / 2047/

نظر شما