شناسهٔ خبر: 24671670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| زائران اصفهانی ۱۰۰۰ ختم قرآن کریم به شهدا هدیه می‌دهند

R41346/P1357/S6,51/CT1

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح «قرآن در بهار» گفت: زائران اصفهانی در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور یک هزار ختم قرآن کریم به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم هدیه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

عظیم هاشم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا اشاره به اجرای طرح «قرآن در بهار» اظهار داشت: زائران استان اصفهان در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور یک هزار ختم قرآن کریم به شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم مدافع حرم استان اصفهان هدیه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این طرح بعداً اعلام می‌شود، افزود: ختم‌های قرآن در بین کاروان‌های اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور توزیع و تلاوت ختم قرآن‌ها آغاز شده و اجرای این طرح تا پایان برگزاری اردوهای راهیان نور یعنی نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های این دارالقرآن برای سال آینده گفت: طرح «چهار مقطع قرآن کریم» برای سال آینده در نظر گرفته شده است که در آن 20 سوره و 30 سوره آخر قرآن کریم برای مقطع دبستان، سوره واقعه برای نوجوانان، سوره طلاق برای دانشجویان و جوانان و سوره عنکبوت برای بزرگسالان و عموم مردم محور فعالیت‌های قرآنی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فعالیت پژوهشی و اقدامات علمی برای اجرای این طرح در حال انجام است و جوانب آن در نظر گرفته شده است که امیدوار هستیم در اواخر فروردین نخستین جلسه توجیهی اجرای این طرح را برای مدیران دارالقرآن شهرستان‌های استان اصفهان برگزار کنیم.

هاشم‌زاده با اشاره به شرکت کردن استان اصفهان در مسابقات قرآنی بسیج در تهران در بهمن امسال تصریح کرد: کسب رتبه سوم رشته قرائت زیر 16 سال، رتبه نخست رشته ترتیل زیر 16 سال، رتبه سوم رشته حفظ 20 جزء زیر 16 سال، رتبه چهارم رشته حفظ کل زیر 16 سال و رتبه هفتم رشته حفظ کل بالای 16 سال از جمله رتبه‌های کسب شده توسط شرکت کنندگان استان اصفهان در این مسابقات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در دهه مبارک فجر توسط دارالقرآن کریم بسیج استان اصفهان بیان کرد: برگزاری حدود 80 محفل انس با قرآن در نواحی مقاومت بسیج استان اصفهان در سطح و تراز کشوری، برگزاری حدود 30 کارگاه تخصصی قرآن کریم، برگزاری 2 دوره طرح «اسوه حسنه» در 2 شهرستان به صورت مجزا، اجرای طرح قرآنی «چتری برای همه زندگی» بر اساس قرآن در شهرستان‌های اردستان و زواره به تعداد 12 جلسه پی در پی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که در بهمن امسال برگزار شده است.  

انتهای پیام/ح

نظر شما